Show simple item record

Media image of the Czech Republic in British daily newspapers
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorKříž, Michal
dc.date.accessioned2017-05-06T18:38:33Z
dc.date.available2017-05-06T18:38:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40123
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce "Mediální obraz České republiky v britském denním tisku" je analýza mediální reprezentace České republiky v denících The Guardian a The Times. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní obsahové analýzy a metody konstantní komparace na vzorku celkem 906 příspěvků se zmínkou o ČR publikovaných v letech 1998, 2004 a 2010. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázky týkající se tematické agendy příspěvků, výskytu konkrétních aktérů, intenzity pokrytí tématu a jejího vývoje v čase, geopolitického kontextu příspěvků a atributů, jež média České republice přisuzují. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Úvodní kapitoly popisují teoretická východiska a dosavadní poznatky o zkoumaném tématu. Zabývají se problematikou vztahu reality a medií, reprezentace reality, formování stereotypů, nastolování agendy a faktorů ovlivňujících proces tvorby mediálních obsahů. Samostatná kapitola je věnována charakteristice britského mediálního prostředí a podrobnému popisu obou analyzovaných titulů. Výzkumná část potom nejprve shrnuje základní údaje o zvolených metodách zkoumání mediálních obsahů a následně detailně popisuje průběh a výstupy obou částí výzkumu. Výsledkem kvantitativní obsahové analýzy je kvantifikace charakteristik analyzovaného vzorku. Hlubší pohled do způsobu...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of a Diploma Thesis "Media image of the Czech Republic in British daily newspapers" is the media representation of the Czech Republic in The Guardian and The Times journals. The analysis has been made by combining quantitative content analysis and constant comparative technique of 906 articles mentioning the Czech Republic published in years 1998, 2004 and 2010. The purpose of this Diploma Thesis is to answer questions related to the agenda of topic, occurrence of specific participants, intensity of the subject appearance and its development in time, geopolitics context and attributes, that media assign to the Czech Republic. Diploma Thesis consists of a theoretical part as well as performed research. The theoretical background and previous knowledge of the subject is defined in the introductory chapters. Those chapters reflect the issues of reality representation, stereotypes, agenda- setting as well as factors that impact the media production process. The British media environment together with a detailed description of analysed topics are specified in a separate chapter. Basic information about selected research methods followed by a description of the particular process and all identified outputs are summarized in the second part of the thesis. The result of the quantitative content...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediální obraz České republiky v britském denním tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId104263
dc.title.translatedMedia image of the Czech Republic in British daily newspapersen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001481576
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce "Mediální obraz České republiky v britském denním tisku" je analýza mediální reprezentace České republiky v denících The Guardian a The Times. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní obsahové analýzy a metody konstantní komparace na vzorku celkem 906 příspěvků se zmínkou o ČR publikovaných v letech 1998, 2004 a 2010. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázky týkající se tematické agendy příspěvků, výskytu konkrétních aktérů, intenzity pokrytí tématu a jejího vývoje v čase, geopolitického kontextu příspěvků a atributů, jež média České republice přisuzují. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Úvodní kapitoly popisují teoretická východiska a dosavadní poznatky o zkoumaném tématu. Zabývají se problematikou vztahu reality a medií, reprezentace reality, formování stereotypů, nastolování agendy a faktorů ovlivňujících proces tvorby mediálních obsahů. Samostatná kapitola je věnována charakteristice britského mediálního prostředí a podrobnému popisu obou analyzovaných titulů. Výzkumná část potom nejprve shrnuje základní údaje o zvolených metodách zkoumání mediálních obsahů a následně detailně popisuje průběh a výstupy obou částí výzkumu. Výsledkem kvantitativní obsahové analýzy je kvantifikace charakteristik analyzovaného vzorku. Hlubší pohled do způsobu...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of a Diploma Thesis "Media image of the Czech Republic in British daily newspapers" is the media representation of the Czech Republic in The Guardian and The Times journals. The analysis has been made by combining quantitative content analysis and constant comparative technique of 906 articles mentioning the Czech Republic published in years 1998, 2004 and 2010. The purpose of this Diploma Thesis is to answer questions related to the agenda of topic, occurrence of specific participants, intensity of the subject appearance and its development in time, geopolitics context and attributes, that media assign to the Czech Republic. Diploma Thesis consists of a theoretical part as well as performed research. The theoretical background and previous knowledge of the subject is defined in the introductory chapters. Those chapters reflect the issues of reality representation, stereotypes, agenda- setting as well as factors that impact the media production process. The British media environment together with a detailed description of analysed topics are specified in a separate chapter. Basic information about selected research methods followed by a description of the particular process and all identified outputs are summarized in the second part of the thesis. The result of the quantitative content...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014815760106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV