Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/40164/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40164Identifikátory
SIS: 107464
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Jaroslav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ray-casting acceleration, KD-tree, CSG scenesKlíčová slova (anglicky)
Ray-casting acceleration, KD-tree, CSG scenesMetody pro urychlení sledování paprsku jsou obvykle použité při práci se scénami které jsou definované trojúhelníkovými sítěmi.Tyto trojúhelníkové sítě však obsahují velké množství trojúhelníků. Na rozdíl od trojúhelníkových sítí obsahují CSG scény malé množství komplexních primitiv. V této práci představíme metodu Operační KD-strom. Tato urychlovací metoda aplikuje metodu KD-stromů --- jedna z moderních urychlovacích struktur vyvinutých pro trojúhelníkové sítě --- přímo na CSG scénu. Předpoklad je že velké snížení počtu primitiv urychlí renderování, pokud se místo trojúhelníkových sítí použije CSG scéna.
Ray tracing acceleration methods are usually applied to scenes defined by triangle meshes.These scenes contain a large number of triangles. In contrast, CSG scenes contain orders of magnitude less more complex primitives primitives. In this thesis we will present the Operation KD-tree. This acceleration method applies the KD-tree --- modern acceleration method developed for triangle meshes --- directly to the CSG scene. This is done on the premise, that the huge reduction in primitive count will yield enhanced performance, when rendering a scene using CSG instead of triangle meshes.