Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/40164/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40164Identifiers
Study Information System: 107464
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
28. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Ray-casting acceleration, KD-tree, CSG scenesKeywords (English)
Ray-casting acceleration, KD-tree, CSG scenesMetody pro urychlení sledování paprsku jsou obvykle použité při práci se scénami které jsou definované trojúhelníkovými sítěmi.Tyto trojúhelníkové sítě však obsahují velké množství trojúhelníků. Na rozdíl od trojúhelníkových sítí obsahují CSG scény malé množství komplexních primitiv. V této práci představíme metodu Operační KD-strom. Tato urychlovací metoda aplikuje metodu KD-stromů --- jedna z moderních urychlovacích struktur vyvinutých pro trojúhelníkové sítě --- přímo na CSG scénu. Předpoklad je že velké snížení počtu primitiv urychlí renderování, pokud se místo trojúhelníkových sítí použije CSG scéna.
Ray tracing acceleration methods are usually applied to scenes defined by triangle meshes.These scenes contain a large number of triangles. In contrast, CSG scenes contain orders of magnitude less more complex primitives primitives. In this thesis we will present the Operation KD-tree. This acceleration method applies the KD-tree --- modern acceleration method developed for triangle meshes --- directly to the CSG scene. This is done on the premise, that the huge reduction in primitive count will yield enhanced performance, when rendering a scene using CSG instead of triangle meshes.