Zobrazit minimální záznam

PNS for the game Arimaa
dc.contributor.advisorHric, Jan
dc.creatorMajerech, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-06T19:36:44Z
dc.date.available2017-05-06T19:36:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40300
dc.description.abstractArimaa je strategická desková hra, kterou se stále počítačům nepovedlo pokořit. Problematický je zejména velký větvící faktor stromu hry a celková její charakteristika, díky které je obtížné sestrojit vhodnou ohodnocovací heuristiku pro alfa-beta prohledávání. Proof-Number Search je algoritmus nezávislý na dobré ohodnocovací heuristice, který byl již úspěšně použit na řešení koncovek jiných deskových her. V této práci jsme adaptovali a implementovali algoritmus Proof-Number Search pro hru Arimaa.cs_CZ
dc.description.abstractThe game of Arimaa is a strategic board game that has proved to be a challenge to computers. Not only because of its huge branching factor, but also thanks to the difficulty in creating a good evaluation function to be used with the Alpha-Beta algorithm. Proof-Number Search is an algorithm that does not depend on a heuristic evaluation function and it has been successfully applied to solving endgames of various other games. In this work, we adapt and implement the Proof-Number Search method for the game of Arimaa.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectProof-Number Searchcs_CZ
dc.subjectArimaacs_CZ
dc.subjectkoncovky hercs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectProof-Number Searchen_US
dc.subjectArimaaen_US
dc.subjectendgamesen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.titlePNS for the game Arimaaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId115278
dc.title.translatedPNS for the game Arimaacs_CZ
dc.contributor.refereeValla, Tomáš
dc.identifier.aleph001499410
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csArimaa je strategická desková hra, kterou se stále počítačům nepovedlo pokořit. Problematický je zejména velký větvící faktor stromu hry a celková její charakteristika, díky které je obtížné sestrojit vhodnou ohodnocovací heuristiku pro alfa-beta prohledávání. Proof-Number Search je algoritmus nezávislý na dobré ohodnocovací heuristice, který byl již úspěšně použit na řešení koncovek jiných deskových her. V této práci jsme adaptovali a implementovali algoritmus Proof-Number Search pro hru Arimaa.cs_CZ
uk.abstract.enThe game of Arimaa is a strategic board game that has proved to be a challenge to computers. Not only because of its huge branching factor, but also thanks to the difficulty in creating a good evaluation function to be used with the Alpha-Beta algorithm. Proof-Number Search is an algorithm that does not depend on a heuristic evaluation function and it has been successfully applied to solving endgames of various other games. In this work, we adapt and implement the Proof-Number Search method for the game of Arimaa.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014994100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV