Přírodovědné úlohy výzkumu PISA 2009- analýza výsledků českých žáků
Science tasks in PISA 2009 research - analysis of czech pupil`s results
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/40338/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40338Identifikátory
SIS: 113909
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houfková, Jitka
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Fyzika zaměřená na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
PISA 2009, přírodovědné úlohy, čeští žáciKlíčová slova (anglicky)
PISA 2009, science tasks, czech pupilsBakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu PISA v roce 2009. V úvodu je stručně popsána celková charakteristika výzkumu PISA, jakých metod je použito a co je testováno. V souvislosti s tím je vysvětlen pojem přírodovědná gramotnost a blíže popsány testové úlohy a způsob jejich vyhodnocení. Dále práce obsahuje statistiky výsledků českých žáků z let 2000, 2003, 2006 a 2009. Největší část práce se věnuje analýze výsledků přírodovědné části výzkumu z roku 2009 se zaměřením na otázky s fyzikální tématikou. Cílem této analýzy bylo blíže prozkoumat pokles výsledků českých žáků v roce 2009, v jakých úlohách uspěli nejméně respektive nejvíce a zda mají tyto úlohy něco společného. Součástí práce pak jsou i tři mnou vytvořené úlohy typu PISA.
This bachelor thesis is devoted to analysis of Czech pupils` results in scientific tasks in PISA 2009 research. Basic characteristic of the PISA research and its methods is given in the beginning of this work. The following chapters contain explanation of the term scientific literacy and descriptions of testing questions and methods of their evaluation. Majority of the work focuses on detailed analysis of results of Czech pupils from year 2009 in science with emphasis on physics. Goal of this thesis was to find correlation between test questions in which Czech pupils achieved either worst or best results. This work also contains 3 model testing questions of PISA type of my own creation.