Zobrazit minimální záznam

Science tasks in PISA 2009 research - analysis of czech pupil`s results
dc.contributor.advisorMandíková, Dana
dc.creatorHavlíček, Karel
dc.date.accessioned2017-05-06T19:49:25Z
dc.date.available2017-05-06T19:49:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40338
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu PISA v roce 2009. V úvodu je stručně popsána celková charakteristika výzkumu PISA, jakých metod je použito a co je testováno. V souvislosti s tím je vysvětlen pojem přírodovědná gramotnost a blíže popsány testové úlohy a způsob jejich vyhodnocení. Dále práce obsahuje statistiky výsledků českých žáků z let 2000, 2003, 2006 a 2009. Největší část práce se věnuje analýze výsledků přírodovědné části výzkumu z roku 2009 se zaměřením na otázky s fyzikální tématikou. Cílem této analýzy bylo blíže prozkoumat pokles výsledků českých žáků v roce 2009, v jakých úlohách uspěli nejméně respektive nejvíce a zda mají tyto úlohy něco společného. Součástí práce pak jsou i tři mnou vytvořené úlohy typu PISA.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is devoted to analysis of Czech pupils` results in scientific tasks in PISA 2009 research. Basic characteristic of the PISA research and its methods is given in the beginning of this work. The following chapters contain explanation of the term scientific literacy and descriptions of testing questions and methods of their evaluation. Majority of the work focuses on detailed analysis of results of Czech pupils from year 2009 in science with emphasis on physics. Goal of this thesis was to find correlation between test questions in which Czech pupils achieved either worst or best results. This work also contains 3 model testing questions of PISA type of my own creation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectPISA 2009cs_CZ
dc.subjectpřírodovědné úlohycs_CZ
dc.subjectčeští žácics_CZ
dc.subjectPISA 2009en_US
dc.subjectscience tasksen_US
dc.subjectczech pupilsen_US
dc.titlePřírodovědné úlohy výzkumu PISA 2009- analýza výsledků českých žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113909
dc.title.translatedScience tasks in PISA 2009 research - analysis of czech pupil`s resultsen_US
dc.contributor.refereeHoufková, Jitka
dc.identifier.aleph001479842
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu PISA v roce 2009. V úvodu je stručně popsána celková charakteristika výzkumu PISA, jakých metod je použito a co je testováno. V souvislosti s tím je vysvětlen pojem přírodovědná gramotnost a blíže popsány testové úlohy a způsob jejich vyhodnocení. Dále práce obsahuje statistiky výsledků českých žáků z let 2000, 2003, 2006 a 2009. Největší část práce se věnuje analýze výsledků přírodovědné části výzkumu z roku 2009 se zaměřením na otázky s fyzikální tématikou. Cílem této analýzy bylo blíže prozkoumat pokles výsledků českých žáků v roce 2009, v jakých úlohách uspěli nejméně respektive nejvíce a zda mají tyto úlohy něco společného. Součástí práce pak jsou i tři mnou vytvořené úlohy typu PISA.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is devoted to analysis of Czech pupils` results in scientific tasks in PISA 2009 research. Basic characteristic of the PISA research and its methods is given in the beginning of this work. The following chapters contain explanation of the term scientific literacy and descriptions of testing questions and methods of their evaluation. Majority of the work focuses on detailed analysis of results of Czech pupils from year 2009 in science with emphasis on physics. Goal of this thesis was to find correlation between test questions in which Czech pupils achieved either worst or best results. This work also contains 3 model testing questions of PISA type of my own creation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014798420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV