dc.contributor.advisor | Pelikán, Josef | |
dc.creator | Novotný, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T19:56:11Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T19:56:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40362 | |
dc.description.abstract | Předmětem této práce je navrhnout a implementovat zobrazovací sys- tém, vhodný pro kreslení průhledných materiálů - zejména drahých kamenů. Důraz je kladen na spektrální vlastnosti světla, disperzi a refrakční kaustiky. Vstupem programu je XML soubor popisující zobrazovanou scénu - konfigu- rační parametry celého zobrazování, světelné zdroje a objekty (jejich geometrii a materiálové vlastnosti). Aplikace umožňuje použít jak laboratorně naměřená spektroskopická data, tak i zjednodušené modely pro experimentální využití. Vý- stupem je rastrový obrázek zobrazující danou scénu. Výpočet je založen na kom- binaci dvou metod: sledování paprsku a mapování fotonů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The object of this thesis is to design and implement imaging system suitable for drawing transparent materials - especially gemstones. Emphasis is placed on the spectral properties of light, dispersion and refractive caustics. The input is an XML file describing the rendering scene - display configuration parameters, light sources and objects (their geometry and material properties). The application allows the use of both laboratory-measured spectroscopic data, as well as simplified models for experimental use. The output is a raster image depicting the scene. The whole calculation is based on a combination of two methods: ray tracing and photon mapping. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | spektrální rendering disperze světla sledování paprsku fotonové mapy | cs_CZ |
dc.subject | spectral rendering dispersion ray tracing photon mapping | en_US |
dc.title | Spektrální rendering | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-18 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 123011 | |
dc.title.translated | Spectral Rendering | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlík, Ivo | |
dc.identifier.aleph | 001479844 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem této práce je navrhnout a implementovat zobrazovací sys- tém, vhodný pro kreslení průhledných materiálů - zejména drahých kamenů. Důraz je kladen na spektrální vlastnosti světla, disperzi a refrakční kaustiky. Vstupem programu je XML soubor popisující zobrazovanou scénu - konfigu- rační parametry celého zobrazování, světelné zdroje a objekty (jejich geometrii a materiálové vlastnosti). Aplikace umožňuje použít jak laboratorně naměřená spektroskopická data, tak i zjednodušené modely pro experimentální využití. Vý- stupem je rastrový obrázek zobrazující danou scénu. Výpočet je založen na kom- binaci dvou metod: sledování paprsku a mapování fotonů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The object of this thesis is to design and implement imaging system suitable for drawing transparent materials - especially gemstones. Emphasis is placed on the spectral properties of light, dispersion and refractive caustics. The input is an XML file describing the rendering scene - display configuration parameters, light sources and objects (their geometry and material properties). The application allows the use of both laboratory-measured spectroscopic data, as well as simplified models for experimental use. The output is a raster image depicting the scene. The whole calculation is based on a combination of two methods: ray tracing and photon mapping. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014798440106986 | |