Zobrazit minimální záznam

Spectral Rendering
dc.contributor.advisorPelikán, Josef
dc.creatorNovotný, Jiří
dc.date.accessioned2017-05-06T19:56:11Z
dc.date.available2017-05-06T19:56:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40362
dc.description.abstractPředmětem této práce je navrhnout a implementovat zobrazovací sys- tém, vhodný pro kreslení průhledných materiálů - zejména drahých kamenů. Důraz je kladen na spektrální vlastnosti světla, disperzi a refrakční kaustiky. Vstupem programu je XML soubor popisující zobrazovanou scénu - konfigu- rační parametry celého zobrazování, světelné zdroje a objekty (jejich geometrii a materiálové vlastnosti). Aplikace umožňuje použít jak laboratorně naměřená spektroskopická data, tak i zjednodušené modely pro experimentální využití. Vý- stupem je rastrový obrázek zobrazující danou scénu. Výpočet je založen na kom- binaci dvou metod: sledování paprsku a mapování fotonů.cs_CZ
dc.description.abstractThe object of this thesis is to design and implement imaging system suitable for drawing transparent materials - especially gemstones. Emphasis is placed on the spectral properties of light, dispersion and refractive caustics. The input is an XML file describing the rendering scene - display configuration parameters, light sources and objects (their geometry and material properties). The application allows the use of both laboratory-measured spectroscopic data, as well as simplified models for experimental use. The output is a raster image depicting the scene. The whole calculation is based on a combination of two methods: ray tracing and photon mapping.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectspektrální rendering disperze světla sledování paprsku fotonové mapycs_CZ
dc.subjectspectral rendering dispersion ray tracing photon mappingen_US
dc.titleSpektrální renderingcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId123011
dc.title.translatedSpectral Renderingen_US
dc.contributor.refereePavlík, Ivo
dc.identifier.aleph001479844
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem této práce je navrhnout a implementovat zobrazovací sys- tém, vhodný pro kreslení průhledných materiálů - zejména drahých kamenů. Důraz je kladen na spektrální vlastnosti světla, disperzi a refrakční kaustiky. Vstupem programu je XML soubor popisující zobrazovanou scénu - konfigu- rační parametry celého zobrazování, světelné zdroje a objekty (jejich geometrii a materiálové vlastnosti). Aplikace umožňuje použít jak laboratorně naměřená spektroskopická data, tak i zjednodušené modely pro experimentální využití. Vý- stupem je rastrový obrázek zobrazující danou scénu. Výpočet je založen na kom- binaci dvou metod: sledování paprsku a mapování fotonů.cs_CZ
uk.abstract.enThe object of this thesis is to design and implement imaging system suitable for drawing transparent materials - especially gemstones. Emphasis is placed on the spectral properties of light, dispersion and refractive caustics. The input is an XML file describing the rendering scene - display configuration parameters, light sources and objects (their geometry and material properties). The application allows the use of both laboratory-measured spectroscopic data, as well as simplified models for experimental use. The output is a raster image depicting the scene. The whole calculation is based on a combination of two methods: ray tracing and photon mapping.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014798440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV