Zobrazit minimální záznam

Media Image of several football clubs during the season 2010/2011
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorŠtěpánková, Iva
dc.date.accessioned2017-05-06T20:22:11Z
dc.date.available2017-05-06T20:22:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40455
dc.description.abstractDiplomová práce Mediální obraz fotbalových klubů v sezóně 2010/2011 je analýzou příspěvků tří českých periodik věnovaných třem fotbalovým klubům působícím v odlišných fotbalových soutěžích během jedné soutěžní sezóny. Tématem rozboru je způsob, jakým sportovní periodikum deník Sport, nejčtenější celorepublikový deník s regionální sportovní přílohou Mladá fronta Dnes a primárně ekonomický titul Hospodářské noviny zpracovávaly informace o působení klubů Sparta Praha, Manchester United a Dukla Praha v domácích soutěžích. Pojem mediální obraz vztahujeme k výskytu a zpracování jednotlivých témat, k přítomnosti hodnotících rysů v příspěvcích, celebritizačním tendencím a fanouškovským rysům v mediálním obsahu. Následná kvalitativní analýza je zaměřena na jazykové rysy příspěvků, zejména na výskyt expresivity. Analýzou chceme odpovědět na otázky týkající se charakteristiky tematické agendy týmů působících v odlišných soutěžích, na otázky proměny této agendy během sezóny. Srovnáním sledujeme, nakolik je mediální obraz těchto klubů podobný, či proč je jejich medializace odlišná. Termín předpojatost vztahujeme k odchylkám od objektivity, které mají zvýznamnit negativitu či pozitivní hodnocení při informování o sledovaných týmech a které se projevují a priori udělovanými charakteristikami.cs_CZ
dc.description.abstractA topic of this thesis addresses the media image of three football clubs as this was reflected in the Czech press within 2010/2011 season. The attention is paid to the press coverage of Sparta Praha, Manchester United and Dukla Praha. The specifics of their image are followed in three differently profiled Czech titles. Deník Sport represents the sport - focused newspaper, Mladá fronta Dnes stands for the most widely read Czech newspaper with a special regional sport section and Hospodářské noviny has been chosen because of their specifically economic profile where the sport section represents just a minor part of each issue. The term "media image" is linked to the signs of evaluation and expression of support for a particular team as it is mediated through the articles. This support is analysed through the structure of topics and through the use of subjective language. The aim is to point on how these teams were presented during the season and how their presence kept changing in the press within the time. The possible differences and overlapping are explained more into details. The term "media bias" is related to subjective reporting that stresses negativity or stardom on the contrary. The term is used to point out potential devotion from objective reporting. It is used to address possibly...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcelebritizační rysy v médiíchcs_CZ
dc.subjectfanouškovské rysy v médiíchcs_CZ
dc.subjectjazyková analýza zpravodajstvícs_CZ
dc.subjectmediální biascs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjecttematická analýzacs_CZ
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectcelebrity features in the pressen_US
dc.subjectfandom features in the pressen_US
dc.subjectlanguage in the newsen_US
dc.subjectmedia biasen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectstudy of the topic agendaen_US
dc.titleMediální obraz vybraných fotbalových klubů v sezoně 2010/2011cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111954
dc.title.translatedMedia Image of several football clubs during the season 2010/2011en_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph001482078
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Mediální obraz fotbalových klubů v sezóně 2010/2011 je analýzou příspěvků tří českých periodik věnovaných třem fotbalovým klubům působícím v odlišných fotbalových soutěžích během jedné soutěžní sezóny. Tématem rozboru je způsob, jakým sportovní periodikum deník Sport, nejčtenější celorepublikový deník s regionální sportovní přílohou Mladá fronta Dnes a primárně ekonomický titul Hospodářské noviny zpracovávaly informace o působení klubů Sparta Praha, Manchester United a Dukla Praha v domácích soutěžích. Pojem mediální obraz vztahujeme k výskytu a zpracování jednotlivých témat, k přítomnosti hodnotících rysů v příspěvcích, celebritizačním tendencím a fanouškovským rysům v mediálním obsahu. Následná kvalitativní analýza je zaměřena na jazykové rysy příspěvků, zejména na výskyt expresivity. Analýzou chceme odpovědět na otázky týkající se charakteristiky tematické agendy týmů působících v odlišných soutěžích, na otázky proměny této agendy během sezóny. Srovnáním sledujeme, nakolik je mediální obraz těchto klubů podobný, či proč je jejich medializace odlišná. Termín předpojatost vztahujeme k odchylkám od objektivity, které mají zvýznamnit negativitu či pozitivní hodnocení při informování o sledovaných týmech a které se projevují a priori udělovanými charakteristikami.cs_CZ
uk.abstract.enA topic of this thesis addresses the media image of three football clubs as this was reflected in the Czech press within 2010/2011 season. The attention is paid to the press coverage of Sparta Praha, Manchester United and Dukla Praha. The specifics of their image are followed in three differently profiled Czech titles. Deník Sport represents the sport - focused newspaper, Mladá fronta Dnes stands for the most widely read Czech newspaper with a special regional sport section and Hospodářské noviny has been chosen because of their specifically economic profile where the sport section represents just a minor part of each issue. The term "media image" is linked to the signs of evaluation and expression of support for a particular team as it is mediated through the articles. This support is analysed through the structure of topics and through the use of subjective language. The aim is to point on how these teams were presented during the season and how their presence kept changing in the press within the time. The possible differences and overlapping are explained more into details. The term "media bias" is related to subjective reporting that stresses negativity or stardom on the contrary. The term is used to point out potential devotion from objective reporting. It is used to address possibly...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014820780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV