Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008
Changing of a media coverage of the Iraq war in the Czech press in the period 2003-2008
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40525Identifikátory
SIS: 93596
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Druhá válka v Zálivu, propaganda, vojenský spektákl USA, nastolování agendy, veřejné mínění, kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní obsahová analýza, mediální obraz, mediální rámce, rámcováníKlíčová slova (anglicky)
Second Gulf War, propaganda, US war spectacle, agenda-setting function of mass media, public opinion, quantitative content research, qualitative content research, media coverage, media frames, framingDiplomová práce nesoucí název Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008 se zabývá postavením zpravodajských médií a jejich činností v průběhu druhé války v Iráku. Cílem této práce je přiblížit moc médií při ovlivňování veřejného mínění, proto se teoretická část zabývá propagandou, nastolováním témat v médiích a mediálním rámcováním. Protože byla válka v Iráku reakcí na události z 11. září 2001 a prezident Bush vyhlásil válku globálnímu terorismu, zabývá se práce sociologií terorismu a propojením terorismu a zpravodajských médií. Na základě rozsáhlé propagandistické kampaně ze strany Spojených států a Velké Británie a s tím související nastolování témat politickou a mediální agendou probíhá ovlivňování veřejného mínění světové veřejnosti. Cílem analytické části této práce je odhalení mediálních rámců v českém tištěném zpravodajství, reprezentovaném deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy se výzkum zaměřuje na proměnu mediálního obrazu války v Iráku v průběhu šestiletého období, započatého spojeneckou invazí do Iráku a ukončeného odchodem George Bushe z prezidentské funkce.
Diploma thesis "Changing of a Media Coverage of the Iraq War ("Second Gulf War") in a Czech press in the Period 2003-2008" deals with news media position and their activities during the Second Gulf War. The goal of the thesis is to explain the media power during the public opinion influencing. This is the reason why the theoretical part of the thesis deals with a propaganda, agenda-setting function of the mass media and media framing. The Iraq war was the reaction to the September 11th 2001 events and president Bush claimed the war against global terrorism. This is the reason why the thesis deals with sociology of terrorism and connection of terrorism and the news media. Influencing of a public opinion deals with an extensive propaganda campaign of the USA and the UK politics in connection with an agenda-setting function of the mass media by political and media agendas. The goal of the analytical part of the thesis is to find media framing in Czech daily newspapers called Mladá fronta Dnes and Lidové noviny. Quantitative and qualitative research combination is focused on the Second Gulf War changing of media coverage during the six year period started by the allied invasion to the Iraq and ending by George Bush leaving a presidency.