Zobrazit minimální záznam

Changing of a media coverage of the Iraq war in the Czech press in the period 2003-2008
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorSabolová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-06T20:41:07Z
dc.date.available2017-05-06T20:41:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40525
dc.description.abstractDiplomová práce nesoucí název Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008 se zabývá postavením zpravodajských médií a jejich činností v průběhu druhé války v Iráku. Cílem této práce je přiblížit moc médií při ovlivňování veřejného mínění, proto se teoretická část zabývá propagandou, nastolováním témat v médiích a mediálním rámcováním. Protože byla válka v Iráku reakcí na události z 11. září 2001 a prezident Bush vyhlásil válku globálnímu terorismu, zabývá se práce sociologií terorismu a propojením terorismu a zpravodajských médií. Na základě rozsáhlé propagandistické kampaně ze strany Spojených států a Velké Británie a s tím související nastolování témat politickou a mediální agendou probíhá ovlivňování veřejného mínění světové veřejnosti. Cílem analytické části této práce je odhalení mediálních rámců v českém tištěném zpravodajství, reprezentovaném deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy se výzkum zaměřuje na proměnu mediálního obrazu války v Iráku v průběhu šestiletého období, započatého spojeneckou invazí do Iráku a ukončeného odchodem George Bushe z prezidentské funkce.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Changing of a Media Coverage of the Iraq War ("Second Gulf War") in a Czech press in the Period 2003-2008" deals with news media position and their activities during the Second Gulf War. The goal of the thesis is to explain the media power during the public opinion influencing. This is the reason why the theoretical part of the thesis deals with a propaganda, agenda-setting function of the mass media and media framing. The Iraq war was the reaction to the September 11th 2001 events and president Bush claimed the war against global terrorism. This is the reason why the thesis deals with sociology of terrorism and connection of terrorism and the news media. Influencing of a public opinion deals with an extensive propaganda campaign of the USA and the UK politics in connection with an agenda-setting function of the mass media by political and media agendas. The goal of the analytical part of the thesis is to find media framing in Czech daily newspapers called Mladá fronta Dnes and Lidové noviny. Quantitative and qualitative research combination is focused on the Second Gulf War changing of media coverage during the six year period started by the allied invasion to the Iraq and ending by George Bush leaving a presidency.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDruhá válka v Zálivucs_CZ
dc.subjectpropagandacs_CZ
dc.subjectvojenský spektákl USAcs_CZ
dc.subjectnastolování agendycs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectkvalitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectmediální rámcecs_CZ
dc.subjectrámcovánícs_CZ
dc.subjectSecond Gulf Waren_US
dc.subjectpropagandaen_US
dc.subjectUS war spectacleen_US
dc.subjectagenda-setting function of mass mediaen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectquantitative content researchen_US
dc.subjectqualitative content researchen_US
dc.subjectmedia coverageen_US
dc.subjectmedia framesen_US
dc.subjectframingen_US
dc.titleProměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93596
dc.title.translatedChanging of a media coverage of the Iraq war in the Czech press in the period 2003-2008en_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
dc.identifier.aleph001482620
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce nesoucí název Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008 se zabývá postavením zpravodajských médií a jejich činností v průběhu druhé války v Iráku. Cílem této práce je přiblížit moc médií při ovlivňování veřejného mínění, proto se teoretická část zabývá propagandou, nastolováním témat v médiích a mediálním rámcováním. Protože byla válka v Iráku reakcí na události z 11. září 2001 a prezident Bush vyhlásil válku globálnímu terorismu, zabývá se práce sociologií terorismu a propojením terorismu a zpravodajských médií. Na základě rozsáhlé propagandistické kampaně ze strany Spojených států a Velké Británie a s tím související nastolování témat politickou a mediální agendou probíhá ovlivňování veřejného mínění světové veřejnosti. Cílem analytické části této práce je odhalení mediálních rámců v českém tištěném zpravodajství, reprezentovaném deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy se výzkum zaměřuje na proměnu mediálního obrazu války v Iráku v průběhu šestiletého období, započatého spojeneckou invazí do Iráku a ukončeného odchodem George Bushe z prezidentské funkce.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Changing of a Media Coverage of the Iraq War ("Second Gulf War") in a Czech press in the Period 2003-2008" deals with news media position and their activities during the Second Gulf War. The goal of the thesis is to explain the media power during the public opinion influencing. This is the reason why the theoretical part of the thesis deals with a propaganda, agenda-setting function of the mass media and media framing. The Iraq war was the reaction to the September 11th 2001 events and president Bush claimed the war against global terrorism. This is the reason why the thesis deals with sociology of terrorism and connection of terrorism and the news media. Influencing of a public opinion deals with an extensive propaganda campaign of the USA and the UK politics in connection with an agenda-setting function of the mass media by political and media agendas. The goal of the analytical part of the thesis is to find media framing in Czech daily newspapers called Mladá fronta Dnes and Lidové noviny. Quantitative and qualitative research combination is focused on the Second Gulf War changing of media coverage during the six year period started by the allied invasion to the Iraq and ending by George Bush leaving a presidency.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014826200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV