Problematika vzdělávání Romů
Education Problems of Roma (Gypsies)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4080Identifikátory
SIS: 445
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syslová, Hana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
18. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Ústředním cílem této práce je dokázat nebo vyvrátit, že vztah romského etnika ke vzdělávání a vzdělávacím institucím je negativní a současně vymezit faktory, které mají na tuto skutečnost vliv. Za dopad této skutečnosti pak lze považovat současnou špatnou situaci v problematice vzdělávání Romů. Tento cíl jsem se rozhodl doložit dvojí cestou. První je srovnávací výzkum mezi učiteli dvou základních škol. Pomocí dotazníků jsem zjišťoval jejich názor, který by mi stanovený cíl podložil nebo vyvrátil. Vedlejším zájmem při tomto výzkumu bylo doložit zda na počet romských žáků ve škole má vliv umístění a současně zda-li se tento vliv promítá i do názorového spektra oslovených pedagogů. Druhou cestou byl výzkum provedený v jedné lokalitě. Mezi učiteli speciální základní školy a uvnitř romské komunity. Zde jsem se opět formou dotazníků rozhodl získat nezbytně nutné informace. Tato kapitola zpracovává problematiku vzdělávání Romů z pohledu učitelů i samotných Romů. Touto formou jsem do své práce zahrnul i názory zástupců romského etnika.
My central tendency is to make good or not to make good that Gypsies' relation to the education and institutions of education is negative and also to specify factors which influence this situation. We can consider that as a fall of the bad situation with education of Gypsies. I made a decision to evidence this tendency by two researches. The first of them was focused on confrontation of opinions on problems with education of Gypsies by teachers who work at common elementary schools. I've chosen two different elementary schools which are situated in different conditions and localities. I've elected list of questions as a method of research. Results of these questionaries show that there isn't difference in the opinion on problems with Gipsy education dependent on location and conditions of place where was done this research. This research shows that address teachers considered Gypsies relation to education as a negative. The second research was focused on opinions of teachers who are used to work with Gipsy children and opinions of Gypsies themselves as well. I chose list of questions as a method of research again. Results of teacher's answers show that they consider Gypsies relation to education as a bad but result of Gipsy answers show that they have positive relation to the education. This research...