Zobrazit minimální záznam

Concentrations of indoor submicrometer and supermicrometer particulate matter in a primary school in Prague
dc.contributor.advisorBraniš, Martin
dc.creatorŠtolcpartová, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-06T23:08:30Z
dc.date.available2017-05-06T23:08:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41094
dc.description.abstractDěti jsou skupinou, která je citlivá ke znečištěnému prostředí v jejich okolí. Prostředí, v němž tráví nejdelší část dne, je domov, hned druhým je však škola. Vnitřní prostředí ve škole tedy ovlivňuje jejich zdraví, pohodu a dokonce může mít vliv i na jejich prospěch. Předkládaná práce sledovala koncentrace vzdušného polutantu, aerosolových částic, v oborových třídách (počítačová učebna, výtvarná výchova a biologie/chemie) v základní škole v centru Prahy. K měření částic byly využity přístroje s kontinuálním zapisováním průměrných hodnot měřící hmotnostní koncentraci 4 frakcí aerosolových částic (PM1, PM2,5, PM4 a PM10) a četnostní koncentraci submikronových částic. Měření probíhalo po 4 dny v každém měsíci od listopadu 2011 do července 2012. Bylo zjištěno, že hmotnostní koncentrace submikronových částic byly závislé na venkovních koncentracích na rozdíl od supermikronových, které ovlivňovaly žáci svojí fyzickou aktivitou a venkovní koncentrace měla minimální vliv. Zvýšená četnostní koncentrace submikronových částic byla pozorována pouze za přítomnosti žáků, kterou pravděpodobně způsobila jejich aktivita při vyučovacích hodinách. Hmotnostní koncentraci ovlivňovalo i roční období, kdy v jarním/podzimním byly naměřeny nejvyšší vnitřní i venkovní koncentrace. Umístění učebny mělo vliv na hmotnostní...cs_CZ
dc.description.abstractChildren are a susceptible group to environment pollution. The environment, in which they spend the most time, is the home, the second is the school. Therefore, the indoor environment of a school affects their health, wellbeing and even school results. The present work investigated concentrations of air pollutant, aerosol particles, in the specialized classrooms (computer lab, arts and biology/chemistry) in an elementary school, Prague. Direct reading instruments measuring mass concentration of four aerosol fractions and number concentration of submicrometer particles were used for measurement. Measurements were carried out for four weekdays in each month from November 2011 to July 2012. It was found that mass concentrations of submicrometer particles were dependent on outdoor concentrations, in contrast to supermicrometer particles which were affected mainly by physical activities of students and outdoor concentration had a minimal effect. Increased number concentrations of submicrometer particles were observed only during children presence, concentrations were probably induced by student activities during lessons. Seasons also influenced mass concentrations, when the highest indoor and outdoor concentrations were recorded in a spring/autumn season. Classroom location affected submicrometer...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectškolycs_CZ
dc.subjectvnitřní prostředícs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectsubmikronové částicecs_CZ
dc.subjectsupermikronové částicecs_CZ
dc.subjectpoměr Ics_CZ
dc.subjectOcs_CZ
dc.subjectSchoolsen_US
dc.subjectindoor environmenten_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectsubmicrometer particlesen_US
dc.subjectsupermicrometer particlesen_US
dc.subjectIen_US
dc.subjectO ratioen_US
dc.titleKoncentrace supermikronových a submikronových aerosolových částic ve vnitřním prostředí základní školy v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentInstitute for Environmental Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav pro životní prostředícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84532
dc.title.translatedConcentrations of indoor submicrometer and supermicrometer particulate matter in a primary school in Pragueen_US
dc.contributor.refereeHovorka, Jan
dc.identifier.aleph001525354
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnvironmental Protectionen_US
thesis.degree.disciplineOchrana životního prostředícs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Ústav pro životní prostředícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Institute for Environmental Studiesen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csOchrana životního prostředícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnvironmental Protectionen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDěti jsou skupinou, která je citlivá ke znečištěnému prostředí v jejich okolí. Prostředí, v němž tráví nejdelší část dne, je domov, hned druhým je však škola. Vnitřní prostředí ve škole tedy ovlivňuje jejich zdraví, pohodu a dokonce může mít vliv i na jejich prospěch. Předkládaná práce sledovala koncentrace vzdušného polutantu, aerosolových částic, v oborových třídách (počítačová učebna, výtvarná výchova a biologie/chemie) v základní škole v centru Prahy. K měření částic byly využity přístroje s kontinuálním zapisováním průměrných hodnot měřící hmotnostní koncentraci 4 frakcí aerosolových částic (PM1, PM2,5, PM4 a PM10) a četnostní koncentraci submikronových částic. Měření probíhalo po 4 dny v každém měsíci od listopadu 2011 do července 2012. Bylo zjištěno, že hmotnostní koncentrace submikronových částic byly závislé na venkovních koncentracích na rozdíl od supermikronových, které ovlivňovaly žáci svojí fyzickou aktivitou a venkovní koncentrace měla minimální vliv. Zvýšená četnostní koncentrace submikronových částic byla pozorována pouze za přítomnosti žáků, kterou pravděpodobně způsobila jejich aktivita při vyučovacích hodinách. Hmotnostní koncentraci ovlivňovalo i roční období, kdy v jarním/podzimním byly naměřeny nejvyšší vnitřní i venkovní koncentrace. Umístění učebny mělo vliv na hmotnostní...cs_CZ
uk.abstract.enChildren are a susceptible group to environment pollution. The environment, in which they spend the most time, is the home, the second is the school. Therefore, the indoor environment of a school affects their health, wellbeing and even school results. The present work investigated concentrations of air pollutant, aerosol particles, in the specialized classrooms (computer lab, arts and biology/chemistry) in an elementary school, Prague. Direct reading instruments measuring mass concentration of four aerosol fractions and number concentration of submicrometer particles were used for measurement. Measurements were carried out for four weekdays in each month from November 2011 to July 2012. It was found that mass concentrations of submicrometer particles were dependent on outdoor concentrations, in contrast to supermicrometer particles which were affected mainly by physical activities of students and outdoor concentration had a minimal effect. Increased number concentrations of submicrometer particles were observed only during children presence, concentrations were probably induced by student activities during lessons. Seasons also influenced mass concentrations, when the highest indoor and outdoor concentrations were recorded in a spring/autumn season. Classroom location affected submicrometer...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav pro životní prostředícs_CZ
dc.identifier.lisID990015253540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV