Zobrazit minimální záznam

Old People and new media
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorLacinová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-06T23:25:48Z
dc.date.available2017-05-06T23:25:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41149
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou mediální gramotnosti u lidí vyššího věku. Jejím hlavním cílem je zachycení toho, jak mohou senioři užívat, reflektovat a hodnotit nová média. Nesnaží se přitom o poskytnutí konkrétních a všeobecně platných odpovědí na sledované problémy, ale usiluje spíše o porozumění jevů a podmínek, které za nimi stojí. Stať je proto rozdělena do tří hlavních oddílů. Jedná se o část teoretickou, praktickou a analytickou. V rámci teoretické části jsou představeny klíčové informace a koncepty spojené s komunikací, mediální gramotností, stářím a stárnutím. Speciální ohled je přitom věnován popisu vztahu seniorů a nových médií. Praktická část je pak věnována kvalitativnímu výzkumu. Prostřednictvím polo-standardizovaných hloubkových rozhovorů jsou v ní zjišťovány informace o tom, jak respondenti vyššího věku užívají a hodnotí nová média. Analytická část vychází z poznatků uvedených v předchozích kapitolách. Na jejich základě pojmenovává a rozebírá nejzásadnější zjištění, která neslouží jen jako hlavní vývody práce, ale také jako poznámky a doporučení pro další studie či výzkumy. Vše podstatné je přitom shrnuto v závěru práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with problems of media literacy of older people. Its main goal is to capture the way seniors can reflect and evaluate new media. It does not attempt to provide specific and universally valid reply to observed problems, but the intention of the work is rather to understand phenomena and conditions of the problems. The text is therefore divided into three main sections: theoretical, practical and analytical. In the theoretical part key information and concepts associated with communication, media literacy, and age and growing old are introduced. Special attention is paid to the description of relationship between seniors and new media. The practical part is devoted to qualitative research. Information about the way older respondents use and evaluate new media is acquired through semi-standardized depth interviews. The analytical part results from the findings presented in the previous two sections. It serves not only as major conclusions of the work but also as notes and recommendation for further studies or researches. All relevant and essential facts are summarized in the conclusion of the paper.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectStáří a stárnutícs_CZ
dc.subjectseniořics_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectAge and agingen_US
dc.subjectold peopleen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.titleSenioři ve světě nových médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-05
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId116664
dc.title.translatedOld People and new mediaen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001557887
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou mediální gramotnosti u lidí vyššího věku. Jejím hlavním cílem je zachycení toho, jak mohou senioři užívat, reflektovat a hodnotit nová média. Nesnaží se přitom o poskytnutí konkrétních a všeobecně platných odpovědí na sledované problémy, ale usiluje spíše o porozumění jevů a podmínek, které za nimi stojí. Stať je proto rozdělena do tří hlavních oddílů. Jedná se o část teoretickou, praktickou a analytickou. V rámci teoretické části jsou představeny klíčové informace a koncepty spojené s komunikací, mediální gramotností, stářím a stárnutím. Speciální ohled je přitom věnován popisu vztahu seniorů a nových médií. Praktická část je pak věnována kvalitativnímu výzkumu. Prostřednictvím polo-standardizovaných hloubkových rozhovorů jsou v ní zjišťovány informace o tom, jak respondenti vyššího věku užívají a hodnotí nová média. Analytická část vychází z poznatků uvedených v předchozích kapitolách. Na jejich základě pojmenovává a rozebírá nejzásadnější zjištění, která neslouží jen jako hlavní vývody práce, ale také jako poznámky a doporučení pro další studie či výzkumy. Vše podstatné je přitom shrnuto v závěru práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with problems of media literacy of older people. Its main goal is to capture the way seniors can reflect and evaluate new media. It does not attempt to provide specific and universally valid reply to observed problems, but the intention of the work is rather to understand phenomena and conditions of the problems. The text is therefore divided into three main sections: theoretical, practical and analytical. In the theoretical part key information and concepts associated with communication, media literacy, and age and growing old are introduced. Special attention is paid to the description of relationship between seniors and new media. The practical part is devoted to qualitative research. Information about the way older respondents use and evaluate new media is acquired through semi-standardized depth interviews. The analytical part results from the findings presented in the previous two sections. It serves not only as major conclusions of the work but also as notes and recommendation for further studies or researches. All relevant and essential facts are summarized in the conclusion of the paper.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015578870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV