dc.contributor.advisor | Wolák, Radim | |
dc.creator | Lacinová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T23:25:48Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T23:25:48Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41149 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou mediální gramotnosti u lidí vyššího věku. Jejím hlavním cílem je zachycení toho, jak mohou senioři užívat, reflektovat a hodnotit nová média. Nesnaží se přitom o poskytnutí konkrétních a všeobecně platných odpovědí na sledované problémy, ale usiluje spíše o porozumění jevů a podmínek, které za nimi stojí. Stať je proto rozdělena do tří hlavních oddílů. Jedná se o část teoretickou, praktickou a analytickou. V rámci teoretické části jsou představeny klíčové informace a koncepty spojené s komunikací, mediální gramotností, stářím a stárnutím. Speciální ohled je přitom věnován popisu vztahu seniorů a nových médií. Praktická část je pak věnována kvalitativnímu výzkumu. Prostřednictvím polo-standardizovaných hloubkových rozhovorů jsou v ní zjišťovány informace o tom, jak respondenti vyššího věku užívají a hodnotí nová média. Analytická část vychází z poznatků uvedených v předchozích kapitolách. Na jejich základě pojmenovává a rozebírá nejzásadnější zjištění, která neslouží jen jako hlavní vývody práce, ale také jako poznámky a doporučení pro další studie či výzkumy. Vše podstatné je přitom shrnuto v závěru práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with problems of media literacy of older people. Its main goal is to capture the way seniors can reflect and evaluate new media. It does not attempt to provide specific and universally valid reply to observed problems, but the intention of the work is rather to understand phenomena and conditions of the problems. The text is therefore divided into three main sections: theoretical, practical and analytical. In the theoretical part key information and concepts associated with communication, media literacy, and age and growing old are introduced. Special attention is paid to the description of relationship between seniors and new media. The practical part is devoted to qualitative research. Information about the way older respondents use and evaluate new media is acquired through semi-standardized depth interviews. The analytical part results from the findings presented in the previous two sections. It serves not only as major conclusions of the work but also as notes and recommendation for further studies or researches. All relevant and essential facts are summarized in the conclusion of the paper. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Stáří a stárnutí | cs_CZ |
dc.subject | senioři | cs_CZ |
dc.subject | média | cs_CZ |
dc.subject | mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | nová média | cs_CZ |
dc.subject | Age and aging | en_US |
dc.subject | old people | en_US |
dc.subject | media | en_US |
dc.subject | media literacy | en_US |
dc.subject | new media | en_US |
dc.title | Senioři ve světě nových médií | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-05 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 116664 | |
dc.title.translated | Old People and new media | en_US |
dc.contributor.referee | Jirák, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001557887 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou mediální gramotnosti u lidí vyššího věku. Jejím hlavním cílem je zachycení toho, jak mohou senioři užívat, reflektovat a hodnotit nová média. Nesnaží se přitom o poskytnutí konkrétních a všeobecně platných odpovědí na sledované problémy, ale usiluje spíše o porozumění jevů a podmínek, které za nimi stojí. Stať je proto rozdělena do tří hlavních oddílů. Jedná se o část teoretickou, praktickou a analytickou. V rámci teoretické části jsou představeny klíčové informace a koncepty spojené s komunikací, mediální gramotností, stářím a stárnutím. Speciální ohled je přitom věnován popisu vztahu seniorů a nových médií. Praktická část je pak věnována kvalitativnímu výzkumu. Prostřednictvím polo-standardizovaných hloubkových rozhovorů jsou v ní zjišťovány informace o tom, jak respondenti vyššího věku užívají a hodnotí nová média. Analytická část vychází z poznatků uvedených v předchozích kapitolách. Na jejich základě pojmenovává a rozebírá nejzásadnější zjištění, která neslouží jen jako hlavní vývody práce, ale také jako poznámky a doporučení pro další studie či výzkumy. Vše podstatné je přitom shrnuto v závěru práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with problems of media literacy of older people. Its main goal is to capture the way seniors can reflect and evaluate new media. It does not attempt to provide specific and universally valid reply to observed problems, but the intention of the work is rather to understand phenomena and conditions of the problems. The text is therefore divided into three main sections: theoretical, practical and analytical. In the theoretical part key information and concepts associated with communication, media literacy, and age and growing old are introduced. Special attention is paid to the description of relationship between seniors and new media. The practical part is devoted to qualitative research. Information about the way older respondents use and evaluate new media is acquired through semi-standardized depth interviews. The analytical part results from the findings presented in the previous two sections. It serves not only as major conclusions of the work but also as notes and recommendation for further studies or researches. All relevant and essential facts are summarized in the conclusion of the paper. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015578870106986 | |