Infekční choroby v povědomí žáků SŠ
Pupils knowledges abou infectious diseases
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41501Identifikátory
SIS: 94421
Kolekce
- Kvalifikační práce [20105]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Erhart, Lukáš
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
19. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
infekční choroby, očkování, dotazníkové šetření, pandemieKlíčová slova (anglicky)
infectious diseases, vaccination, questionnaire, pandemic diseasePovědomí o infekčních chorobách a očkování je v dnešní době velice důležité. Dotazníkové šetření, které je součástí této diplomové práce, je určeno pro žáky čtyřletých gymnázií a vyšších ročníků víceletých gymnázií. Je zaměřeno na znalosti a postoje žáků týkající se infekčních onemocnění a očkování. Znalosti i postoje žáků jsou poměrně dobré a žáci dokáží vyjádřit také svůj vlastní názor. Lepší znalosti pak mají dívky a starší žáci. Práce se dále zaměřuje na zařazení tohoto tématu v rámci vzdělávacího programu a zkoumá také preventivní programy nabízené školám. Zabývá se též hrozbou pandemie a současným stavem poznání a informovaností společnosti o tomto tématu.
A knowledge about infectious diseases and vaccination is very important in this time. The questionnaire, which is part of this thesis, is designated for 1st to 4th grade high school students and the upper grade grammar school pupils. The questionnaire was used to analyse pupils' knowledge and attitudes about infectious diseases and vaccination. Pupils' knowledge and attitudes are quite good and students are able to voice their opinion. Females have better knowledge than males and older students are better too. The thesis is further focusing on how are the infectious diseases included in the National Curriculum and examine the prevention programmes for schools. The other purpose is to follow up the threat of pandemic diseases and present state of knowledge and awareness about this topic.