dc.contributor.advisor | Čtrnáctová, Hana | |
dc.creator | Hlavová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T01:27:25Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T01:27:25Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41518 | |
dc.description.abstract | Bakalá ská práce vychází z výsledk výzkum TIMSS a PISA a jejich záv r ve vztahu k p írodov dnému vzd lávání v R. Zabývá se porovnáním tradi ní výuky a moderní badatelsky orientované výuky, která je pova ována za perspektivní zp sob výuky v souvislosti s rozvíjením p írodov dné gramotnosti ák . Podmínkou aplikace této metody je mj. osvojení dovedností po adovaných pro badatelsky orientovanou výuku na v ech stupních kol. V práci se zam ujeme na zji ování pot ebných dovedností u ák 1. stupn Z . V této souvislosti je proveden rozbor u ebnic prvouky a p írodov dy a zadán a vyhodnocen test ke zji ování uvedených dovedností. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is based on the results of TIMSS and PISA tests and their outcomes related to science education in the Czech Republic. It compares traditional education with inquiry based education, which is considered a perspective teaching method in connection with developing pupils command of science. The condition for applying this method is among other aspects the development of skills required for enquiry based education in all stages of education. This thesis focuses on investigating if primary school pupils have attained these skills. For this matter, primary school science textbooks vere investigated and a survey investigating attainment of these skills was carried out at primary schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | přírodovědné vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | základní a střední školy | cs_CZ |
dc.subject | badatelsky orientovaná výuka přírodních věd | cs_CZ |
dc.subject | science education | en_US |
dc.subject | primary and secondary schools | en_US |
dc.subject | inquire based science education | en_US |
dc.title | Nové pojetí výuky přírodních věd na základních školách | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-20 | |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 99335 | |
dc.title.translated | New trends in the Science education at primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Čížková, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001481623 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Chemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalá ská práce vychází z výsledk výzkum TIMSS a PISA a jejich záv r ve vztahu k p írodov dnému vzd lávání v R. Zabývá se porovnáním tradi ní výuky a moderní badatelsky orientované výuky, která je pova ována za perspektivní zp sob výuky v souvislosti s rozvíjením p írodov dné gramotnosti ák . Podmínkou aplikace této metody je mj. osvojení dovedností po adovaných pro badatelsky orientovanou výuku na v ech stupních kol. V práci se zam ujeme na zji ování pot ebných dovedností u ák 1. stupn Z . V této souvislosti je proveden rozbor u ebnic prvouky a p írodov dy a zadán a vyhodnocen test ke zji ování uvedených dovedností. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is based on the results of TIMSS and PISA tests and their outcomes related to science education in the Czech Republic. It compares traditional education with inquiry based education, which is considered a perspective teaching method in connection with developing pupils command of science. The condition for applying this method is among other aspects the development of skills required for enquiry based education in all stages of education. This thesis focuses on investigating if primary school pupils have attained these skills. For this matter, primary school science textbooks vere investigated and a survey investigating attainment of these skills was carried out at primary schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014816230106986 | |