Zobrazit minimální záznam

Comparative Analysis of Chemistry Education ( Czech Republic - Scotland)
dc.contributor.advisorKlímová, Helena
dc.creatorLaburdová, Jiřina
dc.date.accessioned2017-05-07T01:34:38Z
dc.date.available2017-05-07T01:34:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41541
dc.description.abstractKlíčová slova: Skotsko, Česká republika, vzdělávací systém, chemické vzdělávání, výuka chemie, národní kvalifikace, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstrakt: Vzdělávací systém v České republice (ČR) prochází v současné době mnoha změnami. Situace v zahraničních zemích je často tím, co nás k těmto změnám podněcuje. Cílem této práce je popsat vzdělávací systém a výuku chemie na středních školách ve Skotsku, porovnat je se situací v ČR a zhodnotit, v jakých aspektech bychom se mohli Skotskem inspirovat. Metodami výzkumu byly hospitace na hodinách chemie na třech středních školách ve Skotsku, polostrukturované rozhovory s učiteli a analýza studijních plánů a pedagogických dokumentů. Práce nejprve shrnuje historické a kulturní souvislosti, které ovlivňují vzdělávání ve Skotsku. Poté popisuje strukturu skotského vzdělávacího systému a přibližuje výuku chemie na středních školách z hlediska studijních plánů a požadavků k získání kvalifikací. Následuje popis navštívených středních škol včetně záznamů z hospitací z vybraných hodin chemie. Poslední část pak srovnává různé aspekty vzdělávacích systémů a přístupů k výuce chemie v ČR a ve Skotsku. Celková struktura vzdělávacích systémů v ČR a ve Skotsku se velmi liší a z těchto odlišností plynou i rozdíly v obsahu a uspořádání učiva v jednotlivých...cs_CZ
dc.description.abstractKey words: Scotland, Czech Republic, education system, Chemistry education, Chemistry teaching, National Qualifications, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstract: The education system in the Czech Republic is currently undergoing many changes. Education systems of foreign countries are often what inspire us to make these changes. The aim of this thesis is to describe the education system in Scotland and the way chemistry is being taught at secondary schools in this country. Further it tries to compare these to the education system and chemistry teaching in the Czech Republic and consider whether we can adopt any aspects of Scottish education. Apart from analysis of study plans and educational documents, research for this thesis included visits to chemistry lessons at three secondary schools in Scotland and interviews with teachers at these schools. In the text, cultural and historical context of Scotland related to the education system is mentioned briefly. Then the Scottish education system is explained and Chemistry teaching at secondary schools is described from the point of study plans and requirements. The following chapter contains a description of schools that have been visited, together with reports from selected chemistry lessons. Last chapter then compares various aspects of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectSkotskocs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectchemické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectnárodní kvalifikacecs_CZ
dc.subjectStandard Gradecs_CZ
dc.subjectIntermediatecs_CZ
dc.subjectHighercs_CZ
dc.subjectAdvanced Highercs_CZ
dc.subjectScotlanden_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjecteducation systemen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectChemistry teachingen_US
dc.subjectNational Qualificationsen_US
dc.subjectStandard Gradeen_US
dc.subjectIntermediateen_US
dc.subjectHigheren_US
dc.subjectAdvanced Higheren_US
dc.titleSrovnávací analýza chemického vzdělávání v ČR a ve Skotskucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-20
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94777
dc.title.translatedComparative Analysis of Chemistry Education ( Czech Republic - Scotland)en_US
dc.contributor.refereeTeplý, Pavel
dc.identifier.aleph001524939
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKlíčová slova: Skotsko, Česká republika, vzdělávací systém, chemické vzdělávání, výuka chemie, národní kvalifikace, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstrakt: Vzdělávací systém v České republice (ČR) prochází v současné době mnoha změnami. Situace v zahraničních zemích je často tím, co nás k těmto změnám podněcuje. Cílem této práce je popsat vzdělávací systém a výuku chemie na středních školách ve Skotsku, porovnat je se situací v ČR a zhodnotit, v jakých aspektech bychom se mohli Skotskem inspirovat. Metodami výzkumu byly hospitace na hodinách chemie na třech středních školách ve Skotsku, polostrukturované rozhovory s učiteli a analýza studijních plánů a pedagogických dokumentů. Práce nejprve shrnuje historické a kulturní souvislosti, které ovlivňují vzdělávání ve Skotsku. Poté popisuje strukturu skotského vzdělávacího systému a přibližuje výuku chemie na středních školách z hlediska studijních plánů a požadavků k získání kvalifikací. Následuje popis navštívených středních škol včetně záznamů z hospitací z vybraných hodin chemie. Poslední část pak srovnává různé aspekty vzdělávacích systémů a přístupů k výuce chemie v ČR a ve Skotsku. Celková struktura vzdělávacích systémů v ČR a ve Skotsku se velmi liší a z těchto odlišností plynou i rozdíly v obsahu a uspořádání učiva v jednotlivých...cs_CZ
uk.abstract.enKey words: Scotland, Czech Republic, education system, Chemistry education, Chemistry teaching, National Qualifications, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstract: The education system in the Czech Republic is currently undergoing many changes. Education systems of foreign countries are often what inspire us to make these changes. The aim of this thesis is to describe the education system in Scotland and the way chemistry is being taught at secondary schools in this country. Further it tries to compare these to the education system and chemistry teaching in the Czech Republic and consider whether we can adopt any aspects of Scottish education. Apart from analysis of study plans and educational documents, research for this thesis included visits to chemistry lessons at three secondary schools in Scotland and interviews with teachers at these schools. In the text, cultural and historical context of Scotland related to the education system is mentioned briefly. Then the Scottish education system is explained and Chemistry teaching at secondary schools is described from the point of study plans and requirements. The following chapter contains a description of schools that have been visited, together with reports from selected chemistry lessons. Last chapter then compares various aspects of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015249390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV