Zobrazit minimální záznam

The survival strategies used by children and teenagers imprisoned in the Terezin ghetto between 1942-45 based on their diaries
dc.contributor.advisorArava-Novotná, Lena
dc.creatorBerčíková, Nikola
dc.date.accessioned2017-05-07T04:58:47Z
dc.date.available2017-05-07T04:58:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42270
dc.description.abstractDeníky lze považovat za důležitou součást lidského života. Zejména v dětství jsou oblíbeným prostředkem pro vyjádření pocitů a myšlenek. Pokud si dítě píše deník, je také zpravidla jeho jediným čtenářem, někdy se může po uplynutí dlouhé doby stát majetkem rodiny. Široká veřejnost se mohla setkat s vydanými deníky umělců či cestovatelů, avšak dětské deníky byly až donedávna věcí veskrze soukromou. V Evropě se začaly zveřejňovat materiály, které znali krátce po druhé světové válce pouze svědci a bývalí vězňové koncentračních táborů a také malá část historiků a badatelů. S těmito materiály se objevily deníky dětí a dospívající mládeže, jež obsahovaly svědectví o jejich útlaku, pronásledování a věznění. Že je tento pramen fascinující i pro veřejnost dosvědčuje rozruch, který nastal po vydání deníku dospívající dívky Anny Frankové.1 V Čechách, už v roce 1967, vydalo nakladatelství Naše vojsko knihu Deníky dětí,2 kde jsou publikovány deníky českých a polských dětí, vězněných v ghettech a táborech středo-východní Evropy. Po roce 2000 vychází deník Petra Ginze,3 Otty Wolfa4 či Věry Kohnové.5 Pro badatele byly publikovány úryvky deníků v některých sbornících.6 Lze se domnívat, že tento pramen, odkazující k jednomu z nejhrůznějších období lidských dějin, je laickou veřejností přitahován jak svou formou denních...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis The survival strategy used by children and youth imprisoned in the Terezin ghetto between 1942 - 1945 based on their diaries is a study, which analyze some extant diaries written by children deported during Word War II to the Terezin ghetto. As the main sources served archive materials, especially unpublished children's diaries kept in the Jewish Museum of Prague and in the Terezin Memorial. Terezin ghetto (Theresienstadt) was exist between November 1941 and May 1945. Part of this work is concise representation of the ghetto's beginning and function and overall conditions. In the following chapter is briefly described children's homes, which were established thanks to Jugendfürsorge, department which cared about youth in the ghetto. This part deals with the moral influence on children given by the specific conditions and it was presented supporting function of the arts performed by adult prisoners and children too. The main part of this work consists in a researching of the diary entries sorted in predermined aspects. One of them is the space-time aspect. It was selected some entries which described the past, the present and the future. Other entries included reflecting of space out of the ghetto and space in. It was made many hypothesis which contributed to the next analyses....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectDeníkycs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectghetto Terezíncs_CZ
dc.subjectheimcs_CZ
dc.subjectkoncentrační táborcs_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectnacismuscs_CZ
dc.subjectOsvětimcs_CZ
dc.subjectsmrtcs_CZ
dc.subjectstrategie přežitícs_CZ
dc.subjectreflexecs_CZ
dc.subjecttransportycs_CZ
dc.subjectumělecká představenícs_CZ
dc.subjectvěznics_CZ
dc.subjectVýchodcs_CZ
dc.subjectŽidécs_CZ
dc.subjectživotcs_CZ
dc.subjectživotní pláncs_CZ
dc.subjectAim in Lifeen_US
dc.subjectArtistic performancesen_US
dc.subjectAuschwitzen_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectConcentration campen_US
dc.subjectDeathen_US
dc.subjectDiariesen_US
dc.subjectEasten_US
dc.subjectHeimen_US
dc.subjectJewsen_US
dc.subjectLifeen_US
dc.subjectNazismen_US
dc.subjectPrisonersen_US
dc.subjectSurvival strategyen_US
dc.subjectReflectionen_US
dc.subjectTerezin ghettoen_US
dc.subjectTransportsen_US
dc.subjectYouthen_US
dc.titleStrategie přežití v denících dětí a mládeže vězněných v terezínském ghettu v letech 1942-45cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentHTF - Ústav židovských studiícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId103531
dc.title.translatedThe survival strategies used by children and teenagers imprisoned in the Terezin ghetto between 1942-45 based on their diariesen_US
dc.contributor.refereeNosek, Bedřich
dc.identifier.aleph001501777
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Jewish Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHusitská teologie v kombinaci s judaistikoucs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Ústav židovských studiícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie v kombinaci s judaistikoucs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Jewish Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDeníky lze považovat za důležitou součást lidského života. Zejména v dětství jsou oblíbeným prostředkem pro vyjádření pocitů a myšlenek. Pokud si dítě píše deník, je také zpravidla jeho jediným čtenářem, někdy se může po uplynutí dlouhé doby stát majetkem rodiny. Široká veřejnost se mohla setkat s vydanými deníky umělců či cestovatelů, avšak dětské deníky byly až donedávna věcí veskrze soukromou. V Evropě se začaly zveřejňovat materiály, které znali krátce po druhé světové válce pouze svědci a bývalí vězňové koncentračních táborů a také malá část historiků a badatelů. S těmito materiály se objevily deníky dětí a dospívající mládeže, jež obsahovaly svědectví o jejich útlaku, pronásledování a věznění. Že je tento pramen fascinující i pro veřejnost dosvědčuje rozruch, který nastal po vydání deníku dospívající dívky Anny Frankové.1 V Čechách, už v roce 1967, vydalo nakladatelství Naše vojsko knihu Deníky dětí,2 kde jsou publikovány deníky českých a polských dětí, vězněných v ghettech a táborech středo-východní Evropy. Po roce 2000 vychází deník Petra Ginze,3 Otty Wolfa4 či Věry Kohnové.5 Pro badatele byly publikovány úryvky deníků v některých sbornících.6 Lze se domnívat, že tento pramen, odkazující k jednomu z nejhrůznějších období lidských dějin, je laickou veřejností přitahován jak svou formou denních...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis The survival strategy used by children and youth imprisoned in the Terezin ghetto between 1942 - 1945 based on their diaries is a study, which analyze some extant diaries written by children deported during Word War II to the Terezin ghetto. As the main sources served archive materials, especially unpublished children's diaries kept in the Jewish Museum of Prague and in the Terezin Memorial. Terezin ghetto (Theresienstadt) was exist between November 1941 and May 1945. Part of this work is concise representation of the ghetto's beginning and function and overall conditions. In the following chapter is briefly described children's homes, which were established thanks to Jugendfürsorge, department which cared about youth in the ghetto. This part deals with the moral influence on children given by the specific conditions and it was presented supporting function of the arts performed by adult prisoners and children too. The main part of this work consists in a researching of the diary entries sorted in predermined aspects. One of them is the space-time aspect. It was selected some entries which described the past, the present and the future. Other entries included reflecting of space out of the ghetto and space in. It was made many hypothesis which contributed to the next analyses....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Ústav židovských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015017770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV