Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra
Autism - Application alternative and augmentative communication systems at the individuals with pervasive development disorders
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42600Identifikátory
SIS: 105544
Kolekce
- Kvalifikační práce [19338]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotný, Josef
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Alternativní komunikace, augmentativní komunikace, autismus, bazální stimulace, Bliss systém, diagnostika komunikačních schopností, ETRAN-N, globální metoda čtení, Ipad, komunikátor, Makaton, mentální postižení, narušená komunikační schopnost, osobní pas, pervazivní vývojová porucha, piktogramy, poruchy autistického spektra, sociální čtení, Výměnný obrázkový komunikační systém, Znak do řečiKlíčová slova (anglicky)
Alternative communicate systems, augmentative communication systems, autism, basal stimulation, Bliss system, diagnosis communication abilities, ETRAN-N, global method of reading, Ipad, communicator, Makaton, mental retardation, communication disability, personal passport, pervasive development disorder, pictographs, social reading, the picture Exchange communication system, mark to the speechTato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy.
This diploma thesis deals with alternative and augmentative communication systems using at the individuals with pervasive development disorders. Thesis is divided the theoretical and the experimental part. Theoretical part contains mainly informations about communication disability, speech development, diagnosis of communication abilities, alternative and augmentative communication systems and possibilities of aid to the families with child with pervasive development disorder. Experimental part presents research using questionnaire, which was send to the parents or legal representatives with child with pervasive development disorder. The research prepares base for next extensive researchs.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komunikační dovednosti ředitele školy - efektivní komunikace
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKuchyňková, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Využití informačních technologií v komunikaci školy a rodiny
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHomolová, Pavla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Vývoj komunikačního systému v Koreji do vzniku prvního moderního poštovního úřadu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKocinová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016This thesis intends to provide a general outline of the development of communication means in Korea throughout its history until the last decades of the 19th century, when new modern communication systems were introduced. ...