dc.contributor.advisor | Zemková, Jaroslava | |
dc.creator | Vošická, Edita | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T06:06:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T06:06:23Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42600 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with alternative and augmentative communication systems using at the individuals with pervasive development disorders. Thesis is divided the theoretical and the experimental part. Theoretical part contains mainly informations about communication disability, speech development, diagnosis of communication abilities, alternative and augmentative communication systems and possibilities of aid to the families with child with pervasive development disorder. Experimental part presents research using questionnaire, which was send to the parents or legal representatives with child with pervasive development disorder. The research prepares base for next extensive researchs. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Alternativní komunikace | cs_CZ |
dc.subject | augmentativní komunikace | cs_CZ |
dc.subject | autismus | cs_CZ |
dc.subject | bazální stimulace | cs_CZ |
dc.subject | Bliss systém | cs_CZ |
dc.subject | diagnostika komunikačních schopností | cs_CZ |
dc.subject | ETRAN-N | cs_CZ |
dc.subject | globální metoda čtení | cs_CZ |
dc.subject | Ipad | cs_CZ |
dc.subject | komunikátor | cs_CZ |
dc.subject | Makaton | cs_CZ |
dc.subject | mentální postižení | cs_CZ |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
dc.subject | osobní pas | cs_CZ |
dc.subject | pervazivní vývojová porucha | cs_CZ |
dc.subject | piktogramy | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cs_CZ |
dc.subject | sociální čtení | cs_CZ |
dc.subject | Výměnný obrázkový komunikační systém | cs_CZ |
dc.subject | Znak do řeči | cs_CZ |
dc.subject | Alternative communicate systems | en_US |
dc.subject | augmentative communication systems | en_US |
dc.subject | autism | en_US |
dc.subject | basal stimulation | en_US |
dc.subject | Bliss system | en_US |
dc.subject | diagnosis communication abilities | en_US |
dc.subject | ETRAN-N | en_US |
dc.subject | global method of reading | en_US |
dc.subject | Ipad | en_US |
dc.subject | communicator | en_US |
dc.subject | Makaton | en_US |
dc.subject | mental retardation | en_US |
dc.subject | communication disability | en_US |
dc.subject | personal passport | en_US |
dc.subject | pervasive development disorder | en_US |
dc.subject | pictographs | en_US |
dc.subject | social reading | en_US |
dc.subject | the picture Exchange communication system | en_US |
dc.subject | mark to the speech | en_US |
dc.title | Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-17 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 105544 | |
dc.title.translated | Autism - Application alternative and augmentative communication systems at the individuals with pervasive development disorders | en_US |
dc.contributor.referee | Novotný, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001503421 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with alternative and augmentative communication systems using at the individuals with pervasive development disorders. Thesis is divided the theoretical and the experimental part. Theoretical part contains mainly informations about communication disability, speech development, diagnosis of communication abilities, alternative and augmentative communication systems and possibilities of aid to the families with child with pervasive development disorder. Experimental part presents research using questionnaire, which was send to the parents or legal representatives with child with pervasive development disorder. The research prepares base for next extensive researchs. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015034210106986 | |