dc.contributor.advisor | Kučerová, Silvie Rita | |
dc.creator | Mrázková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T11:25:03Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T11:25:03Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/43967 | |
dc.description.abstract | Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty | cs_CZ |
dc.description.abstract | The educational reform, current changes in society and closer cooperation with municipalities as the usual founders of schools allow schools to focuse on less common and specific themas and work with them in a new way. In these days, the school itself is not only a place of education, it is a very important element of cultural and social life of every municipality as well. Based on these changes, the possibility of schools and individual teachers to form territorial identity of pupils and local residents comes to the fore. That is why the aim of this diploma thesis is to analyse teachers' attitudes to teaching about the territorial identity and its forming "outside" the school. For our research three small schools with composite classes in the Tábor region are chosen. Subsequently we analyse their school education programmes in the cotext of territorial identity, by the in-depth interview with teachers we analyse the intended currirulum and by the observing of appropriate lesson we analyse thematically focused realised curriculum. Key words: territorial identity, elements of territorial identity, small school with composite classes, curricural documents | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | územní identita | cs_CZ |
dc.subject | složky územní identity | cs_CZ |
dc.subject | málotřídní škola | cs_CZ |
dc.subject | kurikulární dokumenty | cs_CZ |
dc.subject | territorial identity | en_US |
dc.subject | elements of territorial identity | en_US |
dc.subject | small school with composite classes | en_US |
dc.subject | curricural documents | en_US |
dc.title | Význam školy pro rozvoj a formování regionální a lokální identity - případová studie okresu Tábor | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-28 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81981 | |
dc.title.translated | The Importance of School for Regional and Local Identity Formation - case study the Tábor Region | en_US |
dc.contributor.referee | Kühnlová, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001481519 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty | cs_CZ |
uk.abstract.en | The educational reform, current changes in society and closer cooperation with municipalities as the usual founders of schools allow schools to focuse on less common and specific themas and work with them in a new way. In these days, the school itself is not only a place of education, it is a very important element of cultural and social life of every municipality as well. Based on these changes, the possibility of schools and individual teachers to form territorial identity of pupils and local residents comes to the fore. That is why the aim of this diploma thesis is to analyse teachers' attitudes to teaching about the territorial identity and its forming "outside" the school. For our research three small schools with composite classes in the Tábor region are chosen. Subsequently we analyse their school education programmes in the cotext of territorial identity, by the in-depth interview with teachers we analyse the intended currirulum and by the observing of appropriate lesson we analyse thematically focused realised curriculum. Key words: territorial identity, elements of territorial identity, small school with composite classes, curricural documents | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014815190106986 | |