Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Means and functions of the medialization of financial markets in the last decade
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44282Identifikátory
SIS: 111620
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kyjonková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Medializace, finanční trhy, analýza, sémiotika, ekonomické zpravodajství, tištěná média, vysílací média, síťová médiaKlíčová slova (anglicky)
Medialization, financial markets, analysis, semiotics, economic news, print media, broadcast media, network mediaBakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.
Bachelor thesis deals with means and functions of financial markets medialization in the last decade on the print, broadcast and network media material. In the introduction there is a brief outline of the current situation of economic news in the Czech media environment. The first part of the thesis provides economic (financial markets theory) as wel as media (application of semiotics) theoretical bases. The practical part of the thesis analyses the outcomes from financial markets publicized in selected titles of journals (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes and Lidové noviny), news sites on the Internet (iHNed.cz, E15.cz, iDnes.cz and Lidovky.cz) and in Česká televize broadcasting. The analysis uses the knowledge of semiotics - the study of signs and sign systems. The aim of the thesis is to define the means which are used for financial markets medialization depending of the type of media (print, broadcast and network media) and evaluate their functions. Attention is also paid to the diversity of the means in an economically-oriented and general media. The results of the analysis show strong stereotypes of means of financial markets medialization across monitored media, frequent use of symbols, tables, graphs and other graphic elements. The conclusion offers several hypotheses for...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...