Zobrazit minimální záznam

The possibilites of diagnostics and treatment of children with developmental dyspraxia / developmental coordination disorder
dc.contributor.advisorKraus, Josef
dc.creatorSmékalová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-07T13:05:53Z
dc.date.available2017-05-07T13:05:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44425
dc.description.abstractDiplomová práce "Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části zabývá vymezením pojmů vývojová dyspraxie a vývojová porucha koordinace, dále shrnuje nejnovější poznatky týkající se hodnocení motorických poruch u dětí a možností jejich léčby. Praktická část se věnuje některým možnostem diagnostiky DCD. Využivá testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která slouží k identifikaci motorických poruch u dětí. Dále se u vybraných dětí věnuje klinickému vyšetření praktických funkcí a využívá dotazník DCDQ'07. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD, SPU a s autismem a dále signifikantní rozdíl standarních skóre jednotlivých komponent u dětí s SPU. Byla zjištěna zhoršená kvalita některých praktickýých funkcí u vybraných dětí a výsledek odpovídající DCD v DCDQ'07.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "The possibilites of diagnostics and treatment of children with developmental dyspraxia / developmental coordination disorder" deals in it's theoretical part with the explanation of the terms "developmental dyspraxia" and "developmental coordination disorder" and summarizes the newest findings about the classification of children's motional disorders and possibilities of their treatment. In it's practical part, the thesis deals with certain possibilities of the DCD diagnostics. It uses Movement Assessment Battery for Children 2, which is instrumental to identify children movement difficulties. It is also engaged in praxis clinical examination of the chosen children and uses the DSDQ ‚07 questionary. The thesis proves the existence of movement difficulties on certain children with ADHD, learning disabilities or autism spectrum disorder, as well as it proves the significant difference between standard scores of single components on children with learning disabilities. There has been discovered a worse quality of certain practical functions on chosen children and the result matches DCD in DCDQ ‚07.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová dyspraxiecs_CZ
dc.subjectvývojová porucha koordinacecs_CZ
dc.subjectMABC-2cs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectSPUcs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectdevelopmental dyspraxiaen_US
dc.subjectdevelopmental coordination disorderen_US
dc.subjectMABC-2en_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectassessement in DCDen_US
dc.subjectintervention in DCDen_US
dc.titleMožnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-07
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122313
dc.title.translatedThe possibilites of diagnostics and treatment of children with developmental dyspraxia / developmental coordination disorderen_US
dc.contributor.refereeZounková, Irena
dc.identifier.aleph001533572
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části zabývá vymezením pojmů vývojová dyspraxie a vývojová porucha koordinace, dále shrnuje nejnovější poznatky týkající se hodnocení motorických poruch u dětí a možností jejich léčby. Praktická část se věnuje některým možnostem diagnostiky DCD. Využivá testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která slouží k identifikaci motorických poruch u dětí. Dále se u vybraných dětí věnuje klinickému vyšetření praktických funkcí a využívá dotazník DCDQ'07. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD, SPU a s autismem a dále signifikantní rozdíl standarních skóre jednotlivých komponent u dětí s SPU. Byla zjištěna zhoršená kvalita některých praktickýých funkcí u vybraných dětí a výsledek odpovídající DCD v DCDQ'07.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "The possibilites of diagnostics and treatment of children with developmental dyspraxia / developmental coordination disorder" deals in it's theoretical part with the explanation of the terms "developmental dyspraxia" and "developmental coordination disorder" and summarizes the newest findings about the classification of children's motional disorders and possibilities of their treatment. In it's practical part, the thesis deals with certain possibilities of the DCD diagnostics. It uses Movement Assessment Battery for Children 2, which is instrumental to identify children movement difficulties. It is also engaged in praxis clinical examination of the chosen children and uses the DSDQ ‚07 questionary. The thesis proves the existence of movement difficulties on certain children with ADHD, learning disabilities or autism spectrum disorder, as well as it proves the significant difference between standard scores of single components on children with learning disabilities. There has been discovered a worse quality of certain practical functions on chosen children and the result matches DCD in DCDQ ‚07.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990015335720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV