Použití Learning management systému v univerzitním prostředí: Aplikace pro lékařskou informatiku a stomatologii
Using the Learning Management system in the university environment: Applications for medical informatics and dentistry
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44617Identifikátory
SIS: 120239
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ohlídková, Blanka
Dušek, Jaroslav
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Stomatologická klinika dětí a dospělých
Datum obhajoby
24. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Learning management system, Moodle, Lékařská informatika, Stomatologie e-learningové kurzy, kvalita e-learningových kurzůKlíčová slova (anglicky)
Learning management system, Moodle, Medical Informatics, Dentistry, e-learning courses, e-learning courses qualityDisertační práce se zabývá možnostmi zvýšení úrovně odborné přípravy studentů medicínských oborů využitím LMS (Learning Managemet System) Moodle ve výuce. Je založena na dlouholeté zkušenosti s tvorbou a provozem e-learningových kurzů na UK a využívá poznatky a zkušenosti s počítačem podporovanou popř. řízenou výukou na vysokých školách. Vychází z analýzy měnící se situace na vysokých školách, pro kterou jsou charakteristické rostoucí počty studentů, vznik bakalářských studijních oborů a nikoliv ideální finanční zajištění výuky na straně jedné a významný rozvoj ICT na straně druhé. V rámci této práce byla modelově řešena využitelnost ICT v medicínských studijních oborech v předmětech "Lékařská informatika", "Protetická technologie a materiály" a "Gnatologie". V loňském roce (2010) byla spuštěna instalace LMS Moodle pro celou síť lékařských fakult, spolupracujících na tvorbě a zpřístupňování elektronických výukových materiálů MEFANET (Medical Faculties Nettwork projekt od roku 2007). Analýza provozu centrální instalace LMS Moodle UK pro výuku od roku 2004 do roku 2010, která je součástí předkládané práce dává dobrou představu o aspektech spojených s provozem LMS Moodle UK, které by mohly pomoci při řízení provozu LMS MoodleMefanet. Dalším předpokladem rozvoje e-learningových kurzů, jako prostředku pro výuku,...
This dissertation pursues the possibility of increasing quality of teaching students in medical fields using LMS Moodle. It is based on years of experience with designing of e-learning courses at the Charles University. LMS Moodle uses knowledge of computer-aided or computer-controlled teaching at universities. According to an analysis of the changing situation at universities that is characterized by increasing number of students, also by creation of bachelor degree courses and unideal teaching financial security on the one hand and the significant developement of ICT on the other. As part of this work the usability of ICT in medical study fields was solved in subjects "Medical Informatics" , " Prosthetic materials and technology" and " Gnathology". In the last year (2010) LMS Moodle was started for a whole network of medical faculties that cooperate on the creation and access to electronic learning materials MEFANET (Medical faculty's network since 2007). Analysis of the central installation operation of Charles University's LMS Moodle for teaching from 2004 to 2010 gives a good picture of the aspects associated with the operation LMS Moodle, which would help assisting in management of LMS Mooodle Mefanet. The tracking of an e-learning course's development within the central Moodle installation at the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití e-learningu na střední škole při výuce odborných předmětů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSnášel, Antonín (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 8. 9. 2015 -
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONečadová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 29. 1. 2024(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of ... -
Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 5. 9. 2024Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická ...