Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Online learning design - the impact of online assessment on attitude toward learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188348Identifikátory
SIS: 257200
Kolekce
- Kvalifikační práce [23774]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wanča, Nina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
29. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
e-learning|formativní hodnocení|online learning|strategie e-learningu|zapojení studentů|online hodnocení|seberegulace učení|metody hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
e-learning|formative assessment|online learning|e-learning strategies|student engagement|online assessment|self-regulated learning|evaluation methods(česky) Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má forma testování a hodnocení strategie učení a učení se. Práce nejprve představuje základní koncepty spojené s e-learningem. Nejprve je představen fenomén mikrokurzů a mikrocertifikátů. Následně je popsán samotný pojem e- learningua k němu přidružených konceptů jako je m-learning a blended learning. Dále je pozornost věnována popisu masových otevřených online kurzů, a rozdílu mezi cMOOC a xMOOC. Krátce jsou představeny také Learning Management Systems a jejich open source varianta, Moodle, který je použit v rámci této diplomové práce. Jsou také popsány vybrané modely používané k designu e-learningu: 4D model, ADDIE a ASSURE. Část, která se věnuje formativnímu a sumativnímu hodnocení, nejprve krátce představuje sumativní hodnocení, podrobněji pak formativní hodnocení, jeho možnosti využití, jeho limity a jeho specifika v online prostoru. Prostor je věnován také testování a hodnocení online a typům zpětné vazby, které je možné online využívat. V kapitole Strategie učení v e-learningu je stručně popsáno, jak je ke strategiím učení online přistupováno. Je představeno také sebeřízené a seberegulované učení a jeho vybrané modely. Druhá část se již věnuje výzkumu. Nejprve je navržen e-learningový kurz, kterým projdou všichni respondenti. Ti následně...
(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of micro-courses and micro-certificates is introduced. Then, the concept of e- learning itself and associated concepts such as m-learning and blended learning are described. Next, attention is paid to the description of massively open online courses, and the difference between cMOOCs and xMOOCs. Learning Management Systems and their open-source variant, Moodle, which is used within this thesis, are also briefly introduced. Selected models used for e-learning design are also described: the 4D model, ADDIE, and ASSURE. The section that deals with formative and summative assessment first briefly introduces summative assessment, and then formative assessment in more detail, its possible uses, its limitations, and its specificities in the online space. Space is also devoted to online testing and assessment and the types of feedback that can be used online. The chapter on Learning Strategies in e-learning briefly describes how online learning strategies are approached. Self- directed and self-regulated learning and selected models are also introduced. The second part is already devoted to...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol v období koronavirové pandemie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLelková, Adéla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 20. 9. 2022The diploma thesis "Usage of media platforms at the first school during the covid-19 pandemic" focuses on the new technologies in education and their usage in the period of distance learning during the COVID-19 pandemic. ... -
Možnosti aplikace konceptu otevřeného vzdělávání na českých univerzitách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBušek, Kamil (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 24. 6. 20144 Abstrakt: V bakalářské práci je na úvod pojednáno o teoretických a filozofických východiscích, které se týkají specifik vzdělávání v postmoderní společnosti. Následuje vymezení historického vývoje distančního vzdělávání. ... -
Distanční praktická výuka a učení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZdobinská, Helena (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2022)Datum obhajoby: 7. 6. 2022This diploma thesis describes practical activities and related topics during forced distant education due to COVID-19 pandemic. In the theoretical part of thesis, the distant education is defined. I also described some of ...