Distanční praktická výuka a učení
Distance practical teaching and learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173560Identifikátory
SIS: 229763
Kolekce
- Kvalifikační práce [20134]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jedličková, Tereza
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
7. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
distanční, praktické cvičení, praktikum, online, on-line, biologie, laboratorní cvičení, distanční výuka, online výuka, praktické aktivity, pandemie, covid-19, učitelství, základní škola, gymnáziumKlíčová slova (anglicky)
distance, practical exercises, practicum, online, biology, laboratory exercises, distance education, online learning, practical activities, pandemic, COVID-19, teaching, elementary school, high schoolTato diplomová práce mapuje výuku praktických přírodovědných aktivit během vynuceného distančního vzdělávání v období pandemie covid-19. V teoretické části distanční výuku definuji a zabývám se jejími charakteristikami, ke kterým například patří chybějící fyzický kontakt, využití komunikačních platforem, synchronní a asynchronní způsob výuky, určitá nutnost samostatnosti a potřebná úroveň digitální kompetence. K získání dat byly sestaveny anonymní dotazníky pro žáky a jejich učitele přírodovědných předmětů (přírodopisu či biologie, chemie, fyziky). Otázky byly otevřené, uzavřené s výběrem možností nebo hodnot na škále. Výzkumný vzorek se skládal z 543 žáků a 24 učitelů ze základních škol a gymnázií v Praze a Středočeském kraji. Odpovědi jsem rozřadila do kategorií a spočítala četnosti. U škálových odpovědí byl zjištěn průměr, medián, minimální a maximální hodnota. Pro otestování nezávislosti mezi odpověďmi na vybrané otázky jsem použila Pearsonův chí kvadrát test nezávislosti. Ukázalo se, že učitelé při distanční výuce zadávali méně praktických aktivit, jako jsou pokusy, pozorování a tvorba, než bylo pro ně běžné při prezenční výuce. Naopak větší pozornost dostala práce s textem. Ze sledovaných metod byla podle žáků nejvhodnější tvorba. Většina učitelů vedla hodiny kombinací synchronního i...
This diploma thesis describes practical activities and related topics during forced distant education due to COVID-19 pandemic. In the theoretical part of thesis, the distant education is defined. I also described some of its features, which includes absence of physical contact, use of communication platforms, synchrony and asynchrony form of lesson, need for some degree of independence and digital competence. Anonymous questionnaires were made to collect the data from students and their science subjects' teachers (biology, chemistry, and physics). The questions were with free answers, closed answers with choices or scale values. Respondents consisted of 543 students and 24 teachers from Prague and Central Bohemian Region. The answers were categorized and frequencies calculated. The values of numeric answers such as mean, median, minimum and maximum were measured. The relationship between data was analysed by Pearson's chi squared test of independence. This study shows that teachers used practical activities such as experiments, observation or creating something less in distance lessons, compared to their face to face lessons. On the contrary tasks based on text work were used more often. The analysis showed that students preferred tasks containing creating something. Most teachers taught in both...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Online reputation management jako nástroj pro změnu vnímání firmy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinhartová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 24. 6. 2020The aim of this bachelor's thesis is to present a modern concept called online reputation management, which deals with ensuring the most favorable reputation of companies on the internet and thus support their positive ... -
Zkušenost školních psycholožek a psychologů s online poradenstvím
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPakhtusov, Iurii (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 16. 9. 2022This thesis explores the experiences of school psychologists with online counselling. The theoretical part has three chapters which discuss school psychology as a field of study, provide an insight into the current state ... -
Specifické psychologické fenomény online seznamování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKretíková, Andrea (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 19. 6. 2018This bachelor thesis is focused on the cyber-psychological topic of online dating. Through international research's articles are defined specific psychological phenomena such as self- presentation and self-reflection ...