Specifické psychologické fenomény online seznamování
Specific psychological phenomena of online dating
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100507Identifikátory
SIS: 190284
Kolekce
- Kvalifikační práce [23746]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláček, Mojmír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
elektronická komunikace|online seznamování|replikační studie|rizikové online chování|tvorba online profilu|výběr online partneraKlíčová slova (anglicky)
electronic communication|finding online partner|online dating|online dating profile's creation|replication studies|risky online behaviourBakalářská práce je zaměřená na kyberpsychologickou problematiku online seznamování. Na základě mezinárodních výzkumů představuje specifické psychologické fenomény online seznamování, mezi které patří sebeprezentace a sebereflexe spojená s tvorbou seznamovacího profilu. Dále také, v kontextu vyhledávácích filtrů, preference a psychologické aspekty výběru potenciálního partnera a navázání první komunikace V práci je představeno rizikové chování spojené s online seznamováním jako trolling, sexting, podvodné a kriminální jednání. Návrh výzkumné replikační studie vychází z amerického výzkumu autorek Jin a Martin (Jin & Martin, 2015). Ta se zaměřuje na vnímání a postoje vysokoškolských studentů k různým typům profilům (konzervativní, otevřený) a jejich fiktivním majitelům.
This bachelor thesis is focused on the cyber-psychological topic of online dating. Through international research's articles are defined specific psychological phenomena such as self- presentation and self-reflection associated with creating a dating profile. Furthermore, other presented factors are preferences and psychological aspects of selecting a potential partner, establishing the first communication and some of the risky behaviour for example trolling, sexting, deceptive and criminal behaviour. The suggested design of a research replication study is based on American research by authors Jin and Martin (Jin & Martin, 2015). It focuses on perceptions and attitudes of college students to different types of profiles (conservative, open) and their fictitious owners.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Online reputation management jako nástroj pro změnu vnímání firmy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinhartová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 24. 6. 2020The aim of this bachelor's thesis is to present a modern concept called online reputation management, which deals with ensuring the most favorable reputation of companies on the internet and thus support their positive ... -
Zkušenost školních psycholožek a psychologů s online poradenstvím
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPakhtusov, Iurii (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 16. 9. 2022This thesis explores the experiences of school psychologists with online counselling. The theoretical part has three chapters which discuss school psychology as a field of study, provide an insight into the current state ... -
Online bazar jako komunikát. Stylistická analýza.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKábelová, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 6. 9. 2018