dc.contributor.advisor | Pýcha, Čeněk | |
dc.creator | Nečadová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2024-04-08T11:34:38Z | |
dc.date.available | 2024-04-08T11:34:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/188348 | |
dc.description.abstract | (in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of micro-courses and micro-certificates is introduced. Then, the concept of e- learning itself and associated concepts such as m-learning and blended learning are described. Next, attention is paid to the description of massively open online courses, and the difference between cMOOCs and xMOOCs. Learning Management Systems and their open-source variant, Moodle, which is used within this thesis, are also briefly introduced. Selected models used for e-learning design are also described: the 4D model, ADDIE, and ASSURE. The section that deals with formative and summative assessment first briefly introduces summative assessment, and then formative assessment in more detail, its possible uses, its limitations, and its specificities in the online space. Space is also devoted to online testing and assessment and the types of feedback that can be used online. The chapter on Learning Strategies in e-learning briefly describes how online learning strategies are approached. Self- directed and self-regulated learning and selected models are also introduced. The second part is already devoted to... | en_US |
dc.description.abstract | (česky) Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má forma testování a hodnocení strategie učení a učení se. Práce nejprve představuje základní koncepty spojené s e-learningem. Nejprve je představen fenomén mikrokurzů a mikrocertifikátů. Následně je popsán samotný pojem e- learningua k němu přidružených konceptů jako je m-learning a blended learning. Dále je pozornost věnována popisu masových otevřených online kurzů, a rozdílu mezi cMOOC a xMOOC. Krátce jsou představeny také Learning Management Systems a jejich open source varianta, Moodle, který je použit v rámci této diplomové práce. Jsou také popsány vybrané modely používané k designu e-learningu: 4D model, ADDIE a ASSURE. Část, která se věnuje formativnímu a sumativnímu hodnocení, nejprve krátce představuje sumativní hodnocení, podrobněji pak formativní hodnocení, jeho možnosti využití, jeho limity a jeho specifika v online prostoru. Prostor je věnován také testování a hodnocení online a typům zpětné vazby, které je možné online využívat. V kapitole Strategie učení v e-learningu je stručně popsáno, jak je ke strategiím učení online přistupováno. Je představeno také sebeřízené a seberegulované učení a jeho vybrané modely. Druhá část se již věnuje výzkumu. Nejprve je navržen e-learningový kurz, kterým projdou všichni respondenti. Ti následně... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | e-learning|formativní hodnocení|online learning|strategie e-learningu|zapojení studentů|online hodnocení|seberegulace učení|metody hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | e-learning|formative assessment|online learning|e-learning strategies|student engagement|online assessment|self-regulated learning|evaluation methods | en_US |
dc.title | Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-01-29 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 257200 | |
dc.title.translated | Online learning design - the impact of online assessment on attitude toward learning | en_US |
dc.contributor.referee | Wanča, Nina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-program.en | New Media Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má forma testování a hodnocení strategie učení a učení se. Práce nejprve představuje základní koncepty spojené s e-learningem. Nejprve je představen fenomén mikrokurzů a mikrocertifikátů. Následně je popsán samotný pojem e- learningua k němu přidružených konceptů jako je m-learning a blended learning. Dále je pozornost věnována popisu masových otevřených online kurzů, a rozdílu mezi cMOOC a xMOOC. Krátce jsou představeny také Learning Management Systems a jejich open source varianta, Moodle, který je použit v rámci této diplomové práce. Jsou také popsány vybrané modely používané k designu e-learningu: 4D model, ADDIE a ASSURE. Část, která se věnuje formativnímu a sumativnímu hodnocení, nejprve krátce představuje sumativní hodnocení, podrobněji pak formativní hodnocení, jeho možnosti využití, jeho limity a jeho specifika v online prostoru. Prostor je věnován také testování a hodnocení online a typům zpětné vazby, které je možné online využívat. V kapitole Strategie učení v e-learningu je stručně popsáno, jak je ke strategiím učení online přistupováno. Je představeno také sebeřízené a seberegulované učení a jeho vybrané modely. Druhá část se již věnuje výzkumu. Nejprve je navržen e-learningový kurz, kterým projdou všichni respondenti. Ti následně... | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of micro-courses and micro-certificates is introduced. Then, the concept of e- learning itself and associated concepts such as m-learning and blended learning are described. Next, attention is paid to the description of massively open online courses, and the difference between cMOOCs and xMOOCs. Learning Management Systems and their open-source variant, Moodle, which is used within this thesis, are also briefly introduced. Selected models used for e-learning design are also described: the 4D model, ADDIE, and ASSURE. The section that deals with formative and summative assessment first briefly introduces summative assessment, and then formative assessment in more detail, its possible uses, its limitations, and its specificities in the online space. Space is also devoted to online testing and assessment and the types of feedback that can be used online. The chapter on Learning Strategies in e-learning briefly describes how online learning strategies are approached. Self- directed and self-regulated learning and selected models are also introduced. The second part is already devoted to... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |