dc.contributor.advisor | Šulcová, Renata | |
dc.creator | Malechová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T16:12:00Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T16:12:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45120 | |
dc.description.abstract | 4 ABSTRAKT Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Drogy z různých úhlů pohledu Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com Ve své rigorózní práci jsem zpracovala návrh projektu na téma "Drogy z různých úhlů pohledu". Projekt je určen pro žáky středních škol a obsahuje několik teoretických úkolů, ve kterých žáci získávají vědomosti týkající se legálních i nelegálních návykových látek. Získané poznatky žáci předají svým spolužákům při multimediální prezentaci ve skupinách. Projekt byl v roce 2009 realizován v pátém ročníku šestiletého gymnázia na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze 1. Při realizaci se potvrdilo, že projektová výuka je vhodnou formou pro probírání okruhů učiva úzce propojených s běžným životem, kterým neprospívají klasické vyučovací metody. Projekt se rovněž ukázal být vhodným formátem pro integraci přírodovědných předmětů. Jako vhodná se ukázala být i práce ve skupinách (kooperativní vyučování). | cs_CZ |
dc.description.abstract | 5 ABSTRACT Charles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Drugs from different points of view Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com In my thesis I made a suggestion of the educational project of the subject "Drugs from different points of view". The project is made for students in secondary schools and contains several theoretical tasks in which students get knowledge about legal and illegal drugs. Students work in groups and then present their project and information to their classmates in a multimedia presentation. This project was launched in the fifth class at Jan Neruda Grammar School in Prague (the six-grade-school) in 2009. During implementation there was confirmed that education based on project learning is an appropriate form especially for topics having close connection with our everyday life problems, where the traditional teaching methods are not acceptable. The project also proved to be a suitable format for science subjects connection and integration. Working in groups - cooperative education - has been proved suitable too. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Drogy z různých úhlů pohledu (Školní projekt) | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-16 | |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 122048 | |
dc.title.translated | Drugs from different sides of view (School project) | en_US |
dc.contributor.referee | Součková, Danuše | |
dc.identifier.aleph | 001465815 | |
thesis.degree.name | RNDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství chemie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství chemie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | 4 ABSTRAKT Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Drogy z různých úhlů pohledu Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com Ve své rigorózní práci jsem zpracovala návrh projektu na téma "Drogy z různých úhlů pohledu". Projekt je určen pro žáky středních škol a obsahuje několik teoretických úkolů, ve kterých žáci získávají vědomosti týkající se legálních i nelegálních návykových látek. Získané poznatky žáci předají svým spolužákům při multimediální prezentaci ve skupinách. Projekt byl v roce 2009 realizován v pátém ročníku šestiletého gymnázia na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze 1. Při realizaci se potvrdilo, že projektová výuka je vhodnou formou pro probírání okruhů učiva úzce propojených s běžným životem, kterým neprospívají klasické vyučovací metody. Projekt se rovněž ukázal být vhodným formátem pro integraci přírodovědných předmětů. Jako vhodná se ukázala být i práce ve skupinách (kooperativní vyučování). | cs_CZ |
uk.abstract.en | 5 ABSTRACT Charles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Drugs from different points of view Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com In my thesis I made a suggestion of the educational project of the subject "Drugs from different points of view". The project is made for students in secondary schools and contains several theoretical tasks in which students get knowledge about legal and illegal drugs. Students work in groups and then present their project and information to their classmates in a multimedia presentation. This project was launched in the fifth class at Jan Neruda Grammar School in Prague (the six-grade-school) in 2009. During implementation there was confirmed that education based on project learning is an appropriate form especially for topics having close connection with our everyday life problems, where the traditional teaching methods are not acceptable. The project also proved to be a suitable format for science subjects connection and integration. Working in groups - cooperative education - has been proved suitable too. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014658150106986 | |