Sponzoring fotbalu Plzeňského Prazdroje: Gambrinus liga
Gambrinus liga: Football's sponsorship of Plzeňský Prazdroj
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45470Identifikátory
SIS: 123777
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šesták, Zdeněk
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sponzoring - sport - fotbal - Plzeňský Prazdroj - Gambrinus - Gambrinus liga - pivovarKlíčová slova (anglicky)
Sponsorship - sport - football - Pilsner Urquell - Gambrinus - Gambrinus league - breweryHlavním tématem práce je sponzoring Gambrinus ligy Plzeňským Prazdrojem, respektive jednou z jeho značek, Gambrinusem. Partnerství mezi první českou fotbalovou ligou a Gambrinus začalo v roce 1997, dvakrát bylo prodlouženo a potrvá minimálně do léta 2014. Vedle prospěchu pro obchodní cíle Gambrinusu však prošlo i určitými krizovými okamžiky, jako byla např. fotbalová korupční aféra v roce 2004. Cílem práce je analýza tohoto sponzorství jakožto jedné z marketingových strategií Gambrinusu, a to jak na základě teoretických východisek sponzorství a charakteristiky obou subjektů, tak na podkladě komunikačních aktivit Gambrinusu spojených s fotbalem, ať už se jedná o nadlinkovou nebo podlinkovou reklamní komunikaci. Součástí práce je obsahová analýza prezentace Gambrinus ligy na obrazovkách České televize a televize Nova v sezónách 2010/2011 a 2011/2012, jejíž hlavním cílem bylo zjistit visibilitu reklamních panelů a log Gambrinusu během vysílání přímého přenosu Gambrinus ligy. Práci doplňují průzkumy mezi fotbalovými fanoušky a spotřebiteli piva, které poskytují data o míře povědomí o sponzorství fotbalu Gambrinusem či názory na toto sponzorství v běžné populaci a přímo mezi fotbalovými příznivci.
The main theme of this bachelor thesis is a sponsorship of Gambrinus League by Pilsner Urquell or rather by one of it's trademarks, Gambrinus. The partnership between first czech football league and Gambrinus was signed in 1997, the contract was prolonged two times and now is valid until 2014. This partnership hasn't had only the advantages for Gambrinus but has experienced some ciritical phases as well, e.g. an affair of corruption in czech football in 2004. The aim of this thesis is an analysis of this sponsorship as one of the marketing strategies of Gambrinus. Basic facts for this analysis come from theoretical concepts of sponsorship and characterization of both subjects, as well as from the communication activities of Gambrinus within above the link and below the link promotional communication. A content analysis of presentation of Gambrinus League on television screens in Czech television and Nova television in seasons 2010/2011 and 2011/2012 is a part of this thesis. The aim of this content analysis was to find out the visibility of Gambrinus promotional boards and logos during the live broadcast of football league. Thesis also contents a survey among football fans and beer consumers which gives an idea about the awareness of football sponsorship of Gambrinus and opinions on this...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Sociální sítě jako pilíř marketingové komunikace Gambrinus ligy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONovotný, Zdeněk (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Datum obhajoby: 14. 1. 2014Thesis title: Social Networks as an Essential Part of the Gambrinus league's Marketing Communication Objective Main objective of this thesis is creation of marketing manual on various social networks intended for marketing ... -
Mediální obraz fanouškovské kultury na stadionech Gambrinus ligy v sezóně 2013/2014
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMichovský, Václav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 17. 6. 2015Cílem této práce je popsat mediální obraz fanouškovské kultury na českých fotbalových stadionech v sezoně 2013/2014. Právě v tomto ročníku Gambrinus ligy totiž na tribunách došlo k několika událostem, které obrátily pozornost ... -
Srovnání komponent herního výkonu ve fotbale
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHos, Tomáš (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2015)Datum obhajoby: 12. 1. 2015Název práce: Srovnání komponent herního výkonu ve fotbale Klíčová slova: Analýza utkání, FC Viktoria Plzeň, AC Sparta Praha, Gambrinus liga Vymezení problému: V české nejvyšší lize byly v sezoně 2013/2014 všechny utkání ...