Komunikační aktivity sportovního klubu FC Barcelona v letech 2010-2011
Communication activities of the sports club FC Barcelona in 2010-2011
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45842Identifikátory
SIS: 116522
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
FC Barcelona, katalánství, sport, popkultura, marketing, reklama, sponzoring, společenská odpovědnost firemKlíčová slova (anglicky)
FC Barcelona, Catalanism, sport, pop culture, marketing, advertisement, sponsorship, corporate social responsibilityCílem bakalářské práce "Komunikační aktivity sportovního klubu FC Barcelona v letech 2009-2011" bylo popsat a analyzovat hlavní faktory v rámci marketingové komunikace vedoucí k faktu, že FC Barcelona je jednou z nejcennějších značek na poli evropských fotbalových klubů. Technikou zpracování materiálu je deskripce. V práci rozebírám hlavní důvody popularity sportu jako takového a dále popisuji jednotlivé části marketingového mixu klubu - produkt, místo, cenu a propagaci. Z deskripce samotné organizace je nejdůležitější část o její historii, ze které přirozeně vyplývají hodnoty a identita značky. Pokouším se představit v českém prostředí nevídaný společenský a politický přesah sportovního klubu. Při analýze nástrojů propagace jsem se zaměřil především na on-line marketing, který má dosah do celého světa. Dále jsou samostatné kapitoly věnovány sponzoringu, jenž je v rámci sportovního marketingu stěžejní, a Nadaci FC Barcelona, prostřednictvím které klub zprostředkovává svou společenskou odpovědnost.
The aim of the thesis "Communication activities of the sports club FC Barcelona in 2009- 2011" was to describe and analyze the main elements within the marketing communications causing the fact that FC Barcelona is one of the most valuable brands in the area of European football clubs. The technique of the process is description. I analyze the main reasons of the popularity of sport itself and furthermore I describe each part of the club's marketing mix - product, place, price and promotion. The club's history and its mythology are the most important descriptions of the organization, because the values and brand identity naturally evolve from it. I attempt to introduce social and political overlap of a sports club, in the Czech environment unparalleled. In the analysis of tools of promotion, I mainly focused on online marketing, which can reach the whole world. In addition, separate chapters are devoted to sponsorship, which is crucial in sports marketing, and the Foundation FC Barcelona, through which the club exercises its corporate social responsibility.