Zobrazit minimální záznam

Anaglyphs and their application in teaching stereometry
dc.contributor.advisorSurynková, Petra
dc.creatorMatěková, Radka
dc.date.accessioned2017-05-07T19:11:43Z
dc.date.available2017-05-07T19:11:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45855
dc.description.abstractPráce se zabývá anaglyfy a jejich tvorbou. Poskytuje přehled o lineární perspektivě, která je základem pro vytváření anaglyfů. Vysvětluje pojmy lineární perspektivy a možné postupy, jak konstruovat průměty v tomto promítání. Popisuje vznik anaglyfů za pomoci dvou středových promítání, speciálně lineárních perspektiv. Podává informaci o nejčastěji používaných typech anaglyfů a o tom, jaké situace tyto anaglyfy modelují. Zabývá se i ruční konstrukcí anaglyfu a možností tvorby anaglyfů v rýsovacích softwarech. V třetí kapitole pak využije anaglyfy při řešení problémů, které se probírají v rámci stereometrie na středních školách. Třetí kapitola vznikla ve dvou verzích - každá obsahuje jiný druh anaglyfů zobrazujících shodné prostorové situace. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít dvě verze bakalářské práce a dále soubory, v nichž je vymodelován vznik anaglyfu. Práce je určena učitelům a studentům a je možné ji použít ve výuce stereometrie na střední škole.cs_CZ
dc.description.abstractMy bachelor thesis Anaglyphs and their application in teaching stereometry deals with anaglyphs and their creation. It gives information about linear perspective, which is necessary for the creation of anaglyphs. The terms of linear perspective are explained as well as the methods we can use in constructions of this projection. The thesis is mainly devoted to anaglyphs and their creation by the tools of descriptive geometry - central projection and especially linear perspective. Types of anaglyphs, drawing of anaglyphs and the possibility of constructing anaglyphs by software are mentioned. The third chapter deals with stereometry and it uses anaglyphs to support the spatial imagination. There are two versions of the third chapter - each one uses different types of anaglyphs to show the same problems of stereometry. 3D red cyan glasses are enclosed to the thesis as well as a CD containing both versions of the thesis and two files showing the creation of anaglyphs. The thesis is meant to be used by teachers and students in teaching and studying stereometry.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectanaglyfcs_CZ
dc.subjectlineární perspektivacs_CZ
dc.subjectstereometriecs_CZ
dc.subjectanaglyphen_US
dc.subjectlinear perpectiveen_US
dc.subjectstereometryen_US
dc.titleAnaglyfy a jejich využití ve výuce stereometriecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-19
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113602
dc.title.translatedAnaglyphs and their application in teaching stereometryen_US
dc.contributor.refereeŠarounová, Alena
dc.identifier.aleph001480232
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics directed towards educationen_US
thesis.degree.disciplineMatematika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics directed towards educationen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá anaglyfy a jejich tvorbou. Poskytuje přehled o lineární perspektivě, která je základem pro vytváření anaglyfů. Vysvětluje pojmy lineární perspektivy a možné postupy, jak konstruovat průměty v tomto promítání. Popisuje vznik anaglyfů za pomoci dvou středových promítání, speciálně lineárních perspektiv. Podává informaci o nejčastěji používaných typech anaglyfů a o tom, jaké situace tyto anaglyfy modelují. Zabývá se i ruční konstrukcí anaglyfu a možností tvorby anaglyfů v rýsovacích softwarech. V třetí kapitole pak využije anaglyfy při řešení problémů, které se probírají v rámci stereometrie na středních školách. Třetí kapitola vznikla ve dvou verzích - každá obsahuje jiný druh anaglyfů zobrazujících shodné prostorové situace. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít dvě verze bakalářské práce a dále soubory, v nichž je vymodelován vznik anaglyfu. Práce je určena učitelům a studentům a je možné ji použít ve výuce stereometrie na střední škole.cs_CZ
uk.abstract.enMy bachelor thesis Anaglyphs and their application in teaching stereometry deals with anaglyphs and their creation. It gives information about linear perspective, which is necessary for the creation of anaglyphs. The terms of linear perspective are explained as well as the methods we can use in constructions of this projection. The thesis is mainly devoted to anaglyphs and their creation by the tools of descriptive geometry - central projection and especially linear perspective. Types of anaglyphs, drawing of anaglyphs and the possibility of constructing anaglyphs by software are mentioned. The third chapter deals with stereometry and it uses anaglyphs to support the spatial imagination. There are two versions of the third chapter - each one uses different types of anaglyphs to show the same problems of stereometry. 3D red cyan glasses are enclosed to the thesis as well as a CD containing both versions of the thesis and two files showing the creation of anaglyphs. The thesis is meant to be used by teachers and students in teaching and studying stereometry.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014802320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV