dc.contributor.advisor | Šulcová, Renata | |
dc.creator | Pražienka, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T19:24:13Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T19:24:13Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45908 | |
dc.description.abstract | UNIVERZITA KARLOVA v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Provedený pedagogický průzkum reflektuje požadavky moderní pedagogiky a didaktiky - učitel by měl mít nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V současné přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače, moderní elektronika (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "příjemcem". Pro účely mé diplomové práce byla proto vytvořena široká škála didaktických pomůcek (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Před a po výuce jim byl zadán test znalostí a schopností, který byl poté vyhodnocen. Rovněž byli otestováni žáci z jiné základní školy a výsledky byly porovnány. Na počátku průzkumu byly stanoveny dvě hypotézy (znalosti a dovednosti žáků klesají postupně s narůstajícím časem od vyučovaného tématu a po delší době od probraného tématu budou mít žáci lepší výsledky při použití aktivizačních... | cs_CZ |
dc.description.abstract | CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Use and effectiveness of activation methods in chemistry education Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Executed pedagogical survey reflects the requirements of modern pedagogy and didactics - the teacher should have a new approach to teaching, both from a technical standpoint, both in the methods. At present, preparation of future teachers, but also in lifelong adult education teachers, computers are preferred, modern electronics (and everything associated with them) and such methods, where the pupil is actively involved in teaching and not just a passive "recipient". For the purposes of my thesis was, therefore, a wide range of teaching aids (PowerPoint presentations, worksheets, educational teaching games, demonstration experiments, tests, including methodologies and manuals), through which pupils were taught. Before and after instruction was given them knowledge and skills test, which was then evaluated. They were also sampled pupils from other primary schools and the results were compared. At the beginning of the survey were established two hypotheses (knowledge and skills gradually decreases with increasing time from the subject and taught for a... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | efektivita vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | aktivizační metody | cs_CZ |
dc.subject | sacharidy | cs_CZ |
dc.subject | kyslíkaté kyseliny | cs_CZ |
dc.subject | effectiveness of education | en_US |
dc.subject | activation methods | en_US |
dc.subject | saccharides | en_US |
dc.subject | oxygen acids | en_US |
dc.title | Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-05 | |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 92933 | |
dc.title.translated | Use and effectiveness of activation methods in chemistry education | en_US |
dc.contributor.referee | Teplá, Milada | |
dc.identifier.aleph | 001481543 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | UNIVERZITA KARLOVA v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Provedený pedagogický průzkum reflektuje požadavky moderní pedagogiky a didaktiky - učitel by měl mít nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V současné přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače, moderní elektronika (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "příjemcem". Pro účely mé diplomové práce byla proto vytvořena široká škála didaktických pomůcek (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Před a po výuce jim byl zadán test znalostí a schopností, který byl poté vyhodnocen. Rovněž byli otestováni žáci z jiné základní školy a výsledky byly porovnány. Na počátku průzkumu byly stanoveny dvě hypotézy (znalosti a dovednosti žáků klesají postupně s narůstajícím časem od vyučovaného tématu a po delší době od probraného tématu budou mít žáci lepší výsledky při použití aktivizačních... | cs_CZ |
uk.abstract.en | CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Use and effectiveness of activation methods in chemistry education Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Executed pedagogical survey reflects the requirements of modern pedagogy and didactics - the teacher should have a new approach to teaching, both from a technical standpoint, both in the methods. At present, preparation of future teachers, but also in lifelong adult education teachers, computers are preferred, modern electronics (and everything associated with them) and such methods, where the pupil is actively involved in teaching and not just a passive "recipient". For the purposes of my thesis was, therefore, a wide range of teaching aids (PowerPoint presentations, worksheets, educational teaching games, demonstration experiments, tests, including methodologies and manuals), through which pupils were taught. Before and after instruction was given them knowledge and skills test, which was then evaluated. They were also sampled pupils from other primary schools and the results were compared. At the beginning of the survey were established two hypotheses (knowledge and skills gradually decreases with increasing time from the subject and taught for a... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014815430106986 | |