Zobrazit minimální záznam

Interdisciplinary relation between cartography and mathematics in the teaching at high school
dc.contributor.advisorNetrdová, Pavlína
dc.creatorLeipertová, Gabriela
dc.date.accessioned2017-05-07T20:17:15Z
dc.date.available2017-05-07T20:17:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46142
dc.description.abstractLEIPERTOVÁ, G. (2012): Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce analyzuje mezioborový vztah kartografie a matematiky ve třech rovinách: v rovině zamýšleného kurikula, v rovině realizovaného kurikula a v rovině dosaženého kurikula. V rovině zamýšleného kurikula jsou studovány zejména projektové dokumenty Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a školní vzdělávací programy vybraných gymnázií. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu a kvality vysvětlení požadovaného učiva, množství příkladů, obrázků a tabulek. Dále jsou podrobně zpracovány vybrané kapitoly z kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. V rovině realizovaného kurikula je prostřednictvím dotazníků pro učitele zeměpisu a matematiky zhodnocen reálný stav výuky tohoto mezipředmětového vztahu ve vybraných gymnáziích. V rovině dosaženého kurikula je prostřednictvím didaktického testu ověřena schopnost žáků propojovat poznatky mezi kartografií a matematikou. Následně je specifikován vztah mezi výsledky žáků a přístupem vyučujících. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností....cs_CZ
dc.description.abstractLEIPERTOVÁ, G. (2012): Interdisciplinary relation between cartography and mathematics in the teaching at high school. Department of Social Geography and Regional Development, Charles University in Prague. The present diploma thesis analyses interdisciplinary relations between cartography and mathematics on three levels: on the level of intended curriculum, on the level of implemented curriculum and on the level of attained curriculum. On the level of the intended curriculum, project documents such as the Framework Educational Programme for High Schools and the School Educational Programmes of selected high schools are especially studied. The content analysis of selected textbooks of geography evaluates relations between cartography and mathematics on the basis of occurrence and (quality of) explication of required subject matters, amount of examples, illustrations and charts. Moreover, selected chapters of cartography, in which mathematical skills are applied, are elaborated in detail. On the level of the implemented curriculum, the real state of teaching of these interdisciplinary relations at selected high schools is evaluated through questionnaires for teachers of geography and of mathematics. On the level of the attained curriculum, the ability of pupils to combine knowledge of cartography and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectdidaktický testcs_CZ
dc.subjectdosaţené kurikulumcs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectintegrovaná výukacs_CZ
dc.subjectkartografiecs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectmezipředmětové vztahycs_CZ
dc.subjectrealizované kurikulumcs_CZ
dc.subjectzamýšlené kurikulumcs_CZ
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.subjectattained curriculumen_US
dc.subjectcartographyen_US
dc.subjectdidactical testen_US
dc.subjectimplemented curriculumen_US
dc.subjectintegrated teachingen_US
dc.subjectintended curriculumen_US
dc.subjectinterdisciplinary relationsen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.titleMezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98747
dc.title.translatedInterdisciplinary relation between cartography and mathematics in the teaching at high schoolen_US
dc.contributor.refereeMarada, Miroslav
dc.identifier.aleph001525332
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csLEIPERTOVÁ, G. (2012): Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce analyzuje mezioborový vztah kartografie a matematiky ve třech rovinách: v rovině zamýšleného kurikula, v rovině realizovaného kurikula a v rovině dosaženého kurikula. V rovině zamýšleného kurikula jsou studovány zejména projektové dokumenty Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a školní vzdělávací programy vybraných gymnázií. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu a kvality vysvětlení požadovaného učiva, množství příkladů, obrázků a tabulek. Dále jsou podrobně zpracovány vybrané kapitoly z kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. V rovině realizovaného kurikula je prostřednictvím dotazníků pro učitele zeměpisu a matematiky zhodnocen reálný stav výuky tohoto mezipředmětového vztahu ve vybraných gymnáziích. V rovině dosaženého kurikula je prostřednictvím didaktického testu ověřena schopnost žáků propojovat poznatky mezi kartografií a matematikou. Následně je specifikován vztah mezi výsledky žáků a přístupem vyučujících. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností....cs_CZ
uk.abstract.enLEIPERTOVÁ, G. (2012): Interdisciplinary relation between cartography and mathematics in the teaching at high school. Department of Social Geography and Regional Development, Charles University in Prague. The present diploma thesis analyses interdisciplinary relations between cartography and mathematics on three levels: on the level of intended curriculum, on the level of implemented curriculum and on the level of attained curriculum. On the level of the intended curriculum, project documents such as the Framework Educational Programme for High Schools and the School Educational Programmes of selected high schools are especially studied. The content analysis of selected textbooks of geography evaluates relations between cartography and mathematics on the basis of occurrence and (quality of) explication of required subject matters, amount of examples, illustrations and charts. Moreover, selected chapters of cartography, in which mathematical skills are applied, are elaborated in detail. On the level of the implemented curriculum, the real state of teaching of these interdisciplinary relations at selected high schools is evaluated through questionnaires for teachers of geography and of mathematics. On the level of the attained curriculum, the ability of pupils to combine knowledge of cartography and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015253320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV