Zobrazit minimální záznam

Prevention of using drugs at basic school
dc.contributor.advisorHermochová, Soňa
dc.creatorRočňáková, Michala
dc.date.accessioned2017-03-27T12:32:37Z
dc.date.available2017-03-27T12:32:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4621
dc.description.abstractThis thesis is focused on prevention activities for children and adolescents in a school background. lt is divided into two parts, theoretical and empirical one. The theoretical section describes actual situation of using drugs (legal and illegal ones) among young people, developmental aspects in motivation and possibilities of preventive activities. There is a chapter, which is concerned of efficient program of prevention. lt includes norms for design ing and providing efficient programs. The theoretical part discusses general prevention basement even prevention in specific school environment. Descriptions of target groups of prevention are included in this section. Special attention is paid to life skills training. Actual state of applied prevention of using drugs among pupils at concrete basic school is discussed in the empirical part. lt is based on qualitative investigation of written materials and focused groups of teachers. Example of own experiences of running programme in the project "Cesta poznání" follows.en_US
dc.description.abstractV současné době, kdy experimentování s návykovými látkami svým způsobem patří k normálnímu průběhu dospívání, se prevence řadí mezi jeden z důležitých pilířů oblasti věnující se drogové problematice. Výzkumy prokazují, že čím dříve člověk získá zkušenost s návykovou látkou, tím větší bývají následné obtíže. Důsledky spojené se závislostí je obtížné, ale také i nákladné, napravovat. Zahraniční publikace dokonce uvádějí a vyčíslují přednosti prevence před následnou péčí. Tvrdí, že pokud budeme předcházet problémům spojených drogami, společnosti ušetříme. Jeden dolar věnovaný na prevenci je srovnáván s deseti dolary investovanými do řešení pozdějších důsledků spojených s užíváním drog. Mnoho času tráví děti a dospívající ve školských zařízeních, tím se zde otevírají možnosti k jeho využití také k preventivní práci. V školním prostředí vystupují různé skupiny intermediátorů. Jednu z nejvýznamnějších rolí zastávají pedagogové, kteří vstupují s dětmi a dospívajícími do kontaktu. Neměli by tedy jen vyučovat předmětům, ale také vychovávat. Prevence užívání návykových látek spočívá v trojstranném modelu zaměřenému na poznatky, postoje a chování. Tyto všechny kvality dokáže zahrnout přístup zaměřený na sociálně osobnostní výchovu (či sociálněpsychologický výcvik, trénink dovedností potřebných pro život). Působení...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePrevence užívání návykových látek na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-15
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId26753
dc.title.translatedPrevention of using drugs at basic schoolen_US
dc.contributor.refereeDrlíková, Eva
dc.identifier.aleph000731213
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV současné době, kdy experimentování s návykovými látkami svým způsobem patří k normálnímu průběhu dospívání, se prevence řadí mezi jeden z důležitých pilířů oblasti věnující se drogové problematice. Výzkumy prokazují, že čím dříve člověk získá zkušenost s návykovou látkou, tím větší bývají následné obtíže. Důsledky spojené se závislostí je obtížné, ale také i nákladné, napravovat. Zahraniční publikace dokonce uvádějí a vyčíslují přednosti prevence před následnou péčí. Tvrdí, že pokud budeme předcházet problémům spojených drogami, společnosti ušetříme. Jeden dolar věnovaný na prevenci je srovnáván s deseti dolary investovanými do řešení pozdějších důsledků spojených s užíváním drog. Mnoho času tráví děti a dospívající ve školských zařízeních, tím se zde otevírají možnosti k jeho využití také k preventivní práci. V školním prostředí vystupují různé skupiny intermediátorů. Jednu z nejvýznamnějších rolí zastávají pedagogové, kteří vstupují s dětmi a dospívajícími do kontaktu. Neměli by tedy jen vyučovat předmětům, ale také vychovávat. Prevence užívání návykových látek spočívá v trojstranném modelu zaměřenému na poznatky, postoje a chování. Tyto všechny kvality dokáže zahrnout přístup zaměřený na sociálně osobnostní výchovu (či sociálněpsychologický výcvik, trénink dovedností potřebných pro život). Působení...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on prevention activities for children and adolescents in a school background. lt is divided into two parts, theoretical and empirical one. The theoretical section describes actual situation of using drugs (legal and illegal ones) among young people, developmental aspects in motivation and possibilities of preventive activities. There is a chapter, which is concerned of efficient program of prevention. lt includes norms for design ing and providing efficient programs. The theoretical part discusses general prevention basement even prevention in specific school environment. Descriptions of target groups of prevention are included in this section. Special attention is paid to life skills training. Actual state of applied prevention of using drugs among pupils at concrete basic school is discussed in the empirical part. lt is based on qualitative investigation of written materials and focused groups of teachers. Example of own experiences of running programme in the project "Cesta poznání" follows.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990007312130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV