Zobrazování drahokamů
Rendering of Gemstones
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46308Identifikátory
SIS: 123018
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Karlík, Ondřej
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Drahokamy Path Tracing Embree Disperze KaustikyKlíčová slova (anglicky)
Gems Path Tracing Embree Dispersion CausticsBroušené drahokamy získávají svůj charakteristický vzhled díky způsobu, jakým v nich dochází k mnohačetným odrazům a lomům světla. Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro fotorealistické zobrazování drahokamů. Nejdůležitějšími efekty, na které se zaměříme, jsou realistická disperze světla a refrakční kaustiky. K zobrazováníí používáme známý algoritmus sledování cest s experimentální úpravou pro rychlejší vykreslování kaustik. V této práci rovněž navrhneme a implementujeme nástroj umožňující generování polygonálních modelů drahokamů na základě jednoduchého uživatelského popisu.
The distinctive appearance of gemstones is caused by the way light reflects and refracts multiple times inside of them. The goal of this thesis is to design and implement an application for photorealistic rendering of gems. The most important effects we aim for are realistic dispersion of light and refractive caustics. For rendering we use well-known algorithm of path tracing with an experimental modification for faster computation of caustic effects. In this thesis we also design and implement a tool for generating polygonal models of gemstones based on a simple user description.