dc.contributor.advisor | Pelikán, Josef | |
dc.creator | Krtek, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T20:56:55Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T20:56:55Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46308 | |
dc.description.abstract | Broušené drahokamy získávají svůj charakteristický vzhled díky způsobu, jakým v nich dochází k mnohačetným odrazům a lomům světla. Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro fotorealistické zobrazování drahokamů. Nejdůležitějšími efekty, na které se zaměříme, jsou realistická disperze světla a refrakční kaustiky. K zobrazováníí používáme známý algoritmus sledování cest s experimentální úpravou pro rychlejší vykreslování kaustik. V této práci rovněž navrhneme a implementujeme nástroj umožňující generování polygonálních modelů drahokamů na základě jednoduchého uživatelského popisu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The distinctive appearance of gemstones is caused by the way light reflects and refracts multiple times inside of them. The goal of this thesis is to design and implement an application for photorealistic rendering of gems. The most important effects we aim for are realistic dispersion of light and refractive caustics. For rendering we use well-known algorithm of path tracing with an experimental modification for faster computation of caustic effects. In this thesis we also design and implement a tool for generating polygonal models of gemstones based on a simple user description. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Drahokamy Path Tracing Embree Disperze Kaustiky | cs_CZ |
dc.subject | Gems Path Tracing Embree Dispersion Caustics | en_US |
dc.title | Zobrazování drahokamů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-18 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 123018 | |
dc.title.translated | Rendering of Gemstones | en_US |
dc.contributor.referee | Karlík, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 001479857 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Broušené drahokamy získávají svůj charakteristický vzhled díky způsobu, jakým v nich dochází k mnohačetným odrazům a lomům světla. Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro fotorealistické zobrazování drahokamů. Nejdůležitějšími efekty, na které se zaměříme, jsou realistická disperze světla a refrakční kaustiky. K zobrazováníí používáme známý algoritmus sledování cest s experimentální úpravou pro rychlejší vykreslování kaustik. V této práci rovněž navrhneme a implementujeme nástroj umožňující generování polygonálních modelů drahokamů na základě jednoduchého uživatelského popisu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The distinctive appearance of gemstones is caused by the way light reflects and refracts multiple times inside of them. The goal of this thesis is to design and implement an application for photorealistic rendering of gems. The most important effects we aim for are realistic dispersion of light and refractive caustics. For rendering we use well-known algorithm of path tracing with an experimental modification for faster computation of caustic effects. In this thesis we also design and implement a tool for generating polygonal models of gemstones based on a simple user description. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014798570106986 | |