Zobrazování drahokamů
Rendering of Gemstones
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46308Identifiers
Study Information System: 123018
Collections
- Kvalifikační práce [11267]
Author
Advisor
Referee
Karlík, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Drahokamy Path Tracing Embree Disperze KaustikyKeywords (English)
Gems Path Tracing Embree Dispersion CausticsBroušené drahokamy získávají svůj charakteristický vzhled díky způsobu, jakým v nich dochází k mnohačetným odrazům a lomům světla. Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro fotorealistické zobrazování drahokamů. Nejdůležitějšími efekty, na které se zaměříme, jsou realistická disperze světla a refrakční kaustiky. K zobrazováníí používáme známý algoritmus sledování cest s experimentální úpravou pro rychlejší vykreslování kaustik. V této práci rovněž navrhneme a implementujeme nástroj umožňující generování polygonálních modelů drahokamů na základě jednoduchého uživatelského popisu.
The distinctive appearance of gemstones is caused by the way light reflects and refracts multiple times inside of them. The goal of this thesis is to design and implement an application for photorealistic rendering of gems. The most important effects we aim for are realistic dispersion of light and refractive caustics. For rendering we use well-known algorithm of path tracing with an experimental modification for faster computation of caustic effects. In this thesis we also design and implement a tool for generating polygonal models of gemstones based on a simple user description.