Zobrazit minimální záznam

Scenic Designs of High Baroque in the National Collections of the Czech Republic
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorKrůfová, Johana
dc.date.accessioned2017-05-07T22:26:21Z
dc.date.available2017-05-07T22:26:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46672
dc.description.abstractScénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky Diplomová práce se zabývá barokními scénickými návrhy nacházejícími se ve veřejných sbírkách na území České republiky. Jedná se o nevelký konvolut kreseb Josefa Hagera (1726- 1781) a Josefa Redlmayera (1727-1788), kteří tvořili pro pražské Divadlo v Kotcích. Jejich jevištní tvorba byla inspirována významnou italskou barokní rodinou scénografů Galli- Bibiena. Práce se snaží obsáhnout inspirační vlivy, které na umělce působily a komplexně zařadit jejich tvorbu do evropského kontextu vrcholného baroka. Také se dotýká historie barokních divadel u nás i v Evropě a nastiňuje jejich propojení s okázalými slavnostmi tehdejší doby. Zároveň informuje o vývoji italské scénografie a scénických návrhů s vysvětlením ikonografických jevištních dekorací. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, které nastiňují místní a časové souvislosti. První část je věnována obecnému úvodu do barokního divadla a barokní teatrálnosti. Osvětluje počátky, žánry a technické složky barokního divadla a tyto úvodní informace jsou v průběhu práce nadále rozvíjeny. Druhá kapitola připomíná barokní slavnosti a jejich úzké vazby s divadlem. Třetí celek se věnuje scénografii a scénickým návrhům. Obor scénografie zcela nezapadá do klasických uměnohistorických...cs_CZ
dc.description.abstractScenic Designs of High Baroque in the National Collections of the Czech Republic The thesis deals with the Baroque scenic designs which are situated in public collections of the Czech Republic. These are mainly the works by Josef Hager and Josef Redlmayer, whose production was inspired by the Italian baroque scene designer Giuseppe Galli Bibiena. The aim of the thesis is to describe inspirational sources which influenced the artists and to comprehensively classify their production within the European context of the Baroque period. The diploma work also explains the history of Baroque theatres in Bohemia as well as in the whole Europe. It shows their connection with the pompous cellebrations so popular in Baroque period. The thesis also informs about the progress of Italian scenography and scenic designs with the explaination of stage decorations. The thesis is divided into five general chapters which show the local and time consequences. The first part brings the general introduction into the baroque theatre and baroque theatrality. It explains the beginning, genres and technical issues of the baroque theatre. This information is extended further during the thesis. The second chapter deals with the baroque celebrations and their tight connections with the theatre. The third part deals with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectscénické návrhycs_CZ
dc.subjectveřejné sbírky České republikycs_CZ
dc.subjectbarokní divadlocs_CZ
dc.subjectbarokní slavnostics_CZ
dc.subjectbarokní scénografiecs_CZ
dc.subjectscena per angolocs_CZ
dc.subjectscenic designsen_US
dc.subjectnational collections of the Czech Republicen_US
dc.subjectbaroque theatresen_US
dc.subjectbaroque cellebrationsen_US
dc.subjectbaroque scenographyen_US
dc.subjectscena per angoloen_US
dc.titleScénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76487
dc.title.translatedScenic Designs of High Baroque in the National Collections of the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeOulíková, Petra
dc.identifier.aleph001432697
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csScénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky Diplomová práce se zabývá barokními scénickými návrhy nacházejícími se ve veřejných sbírkách na území České republiky. Jedná se o nevelký konvolut kreseb Josefa Hagera (1726- 1781) a Josefa Redlmayera (1727-1788), kteří tvořili pro pražské Divadlo v Kotcích. Jejich jevištní tvorba byla inspirována významnou italskou barokní rodinou scénografů Galli- Bibiena. Práce se snaží obsáhnout inspirační vlivy, které na umělce působily a komplexně zařadit jejich tvorbu do evropského kontextu vrcholného baroka. Také se dotýká historie barokních divadel u nás i v Evropě a nastiňuje jejich propojení s okázalými slavnostmi tehdejší doby. Zároveň informuje o vývoji italské scénografie a scénických návrhů s vysvětlením ikonografických jevištních dekorací. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, které nastiňují místní a časové souvislosti. První část je věnována obecnému úvodu do barokního divadla a barokní teatrálnosti. Osvětluje počátky, žánry a technické složky barokního divadla a tyto úvodní informace jsou v průběhu práce nadále rozvíjeny. Druhá kapitola připomíná barokní slavnosti a jejich úzké vazby s divadlem. Třetí celek se věnuje scénografii a scénickým návrhům. Obor scénografie zcela nezapadá do klasických uměnohistorických...cs_CZ
uk.abstract.enScenic Designs of High Baroque in the National Collections of the Czech Republic The thesis deals with the Baroque scenic designs which are situated in public collections of the Czech Republic. These are mainly the works by Josef Hager and Josef Redlmayer, whose production was inspired by the Italian baroque scene designer Giuseppe Galli Bibiena. The aim of the thesis is to describe inspirational sources which influenced the artists and to comprehensively classify their production within the European context of the Baroque period. The diploma work also explains the history of Baroque theatres in Bohemia as well as in the whole Europe. It shows their connection with the pompous cellebrations so popular in Baroque period. The thesis also informs about the progress of Italian scenography and scenic designs with the explaination of stage decorations. The thesis is divided into five general chapters which show the local and time consequences. The first part brings the general introduction into the baroque theatre and baroque theatrality. It explains the beginning, genres and technical issues of the baroque theatre. This information is extended further during the thesis. The second chapter deals with the baroque celebrations and their tight connections with the theatre. The third part deals with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990014326970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV