dc.contributor.advisor | Fišerová, Michaela | |
dc.creator | Chytilová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T11:55:26Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T11:55:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46878 | |
dc.description.abstract | V práci představuji modulární a databázový film jakožto filmy s nelineárním dějem a komplikovanou strukturou. Uvádím příklady těchto filmů, detailně je rozebírám, zmiňuji různé postoje k filmům s nelineárním narativem, tyto filmy porovnávám, připomínám základní principy klasického filmu, abych ukázala, kde dochází k proměně. Modulární film vyžaduje diváka, který s filmem aktivně pracuje, podílí se na tom, aby měl film smysl. Podobá se tak uživateli nových médií, jehož lze charakterizovat nejen jako příjemce mediálních obsahů, ale i jako tvůrce, spoluautora a průzkumníka. Nová média proto v práci rozebírám především z hlediska jejich uživatelů, ukazuji jak se jejich vztah proměňuje, ale také rozebírám v čem jsou tato média nová. Databázový film zase reflektuje databázi, formu s níž se v dnešní době setkáváme čím dál častěji, a která se stává nezbytnou součástí nových médií. Při analyzování charakteristik nových médií a filmů s komplikovanou strukturou tak poukazuji na možný vztah mezi novými médii a modulárním a databázovým filmem z hlediska jejich uživatelů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this thesis, I present modular and database cinema characterized by nonlinear story and complex structure. I give examples of modular and database cinema, provide different approaches regarding movies with nonlinear narrative and mention basic principles of classical cinema to show the difference. I am taking a closer look at these films and doing a comparison. Modular cinema needs an audience which actively participates in giving a meaning to the particular film. This active audience can be equated to the new media user which can be characterized not only as a recipient of new media products but also as a creator, co-author and explorer. That is why I am focusing on new media from the point of their users, showing the changes in this media-user relation and summarizing what is new about new media. Database cinema reflects a database form which became a necessary part of new media as well as of our daily lives. When analyzing characteristics of new media and complex structure cinema I suggest a potential relation between new media and modular and database cinema from the point of their users. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | modular cinema | en_US |
dc.subject | database cinema | en_US |
dc.subject | database | en_US |
dc.subject | new media | en_US |
dc.subject | new media user | en_US |
dc.subject | web | en_US |
dc.subject | interactivity | en_US |
dc.subject | modulární film | cs_CZ |
dc.subject | databázový film | cs_CZ |
dc.subject | databáze | cs_CZ |
dc.subject | nová média | cs_CZ |
dc.subject | uživatel nových médií | cs_CZ |
dc.subject | web | cs_CZ |
dc.subject | interaktivita | cs_CZ |
dc.title | Modulární a databázový film | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-02-09 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 109986 | |
dc.title.translated | Modular and Database Cinema | en_US |
dc.contributor.referee | Řehořová, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001432168 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V práci představuji modulární a databázový film jakožto filmy s nelineárním dějem a komplikovanou strukturou. Uvádím příklady těchto filmů, detailně je rozebírám, zmiňuji různé postoje k filmům s nelineárním narativem, tyto filmy porovnávám, připomínám základní principy klasického filmu, abych ukázala, kde dochází k proměně. Modulární film vyžaduje diváka, který s filmem aktivně pracuje, podílí se na tom, aby měl film smysl. Podobá se tak uživateli nových médií, jehož lze charakterizovat nejen jako příjemce mediálních obsahů, ale i jako tvůrce, spoluautora a průzkumníka. Nová média proto v práci rozebírám především z hlediska jejich uživatelů, ukazuji jak se jejich vztah proměňuje, ale také rozebírám v čem jsou tato média nová. Databázový film zase reflektuje databázi, formu s níž se v dnešní době setkáváme čím dál častěji, a která se stává nezbytnou součástí nových médií. Při analyzování charakteristik nových médií a filmů s komplikovanou strukturou tak poukazuji na možný vztah mezi novými médii a modulárním a databázovým filmem z hlediska jejich uživatelů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this thesis, I present modular and database cinema characterized by nonlinear story and complex structure. I give examples of modular and database cinema, provide different approaches regarding movies with nonlinear narrative and mention basic principles of classical cinema to show the difference. I am taking a closer look at these films and doing a comparison. Modular cinema needs an audience which actively participates in giving a meaning to the particular film. This active audience can be equated to the new media user which can be characterized not only as a recipient of new media products but also as a creator, co-author and explorer. That is why I am focusing on new media from the point of their users, showing the changes in this media-user relation and summarizing what is new about new media. Database cinema reflects a database form which became a necessary part of new media as well as of our daily lives. When analyzing characteristics of new media and complex structure cinema I suggest a potential relation between new media and modular and database cinema from the point of their users. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014321680106986 | |