Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích teenagerů
Relationship between use of television and new media in spectator habits of teenagers at secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46961Identifikátory
SIS: 94005
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
31. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Audiovizuální média, nová média, sociální užití televize a nových médií, teenageři, televize, televizní obsahyKlíčová slova (anglicky)
Audiovisual media, new media, the social use of television and new media, teenagers, television, TV contentsDiplomová práce Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích středoškolských teenagerů se snaží postihnout způsoby užívání klasického televizního vysílání a televizních obsahů dostupných prostřednictvím nových médií českými středoškoláky a jejich vztah k výše zmíněným doručovacím technologiím a obsahům. Pozornost je v teoretické části práce věnována nejen specifické skupině dospívajících diváků a uživatelů video obsahů, ale také technologickým a společenským aspektům, jež mohou ovlivnit způsoby a motivy k užívání televizních obsahů. Práce se zároveň přibližuje současné otázky televizních studií, jež vyvstaly s nástupem nových digitálních technologií. Praktická část práce se s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu snaží přinést empiricky podložená data, jež doplňují a nadále rozvíjejí poznatky popsané v teoretické části práce. Výsledky dotazníkového šetření například přinášejí v České republice statisticky zatím nezaznamenaná data o vybavenosti pokojů dospívajících televizorem a počítačem s připojením k internetu. Právě snadný přístup k uvedeným technologiím významně ovlivňuje způsoby a intenzitu jejich užívání. Následné kvalitativní rozhovory se zaměřují na motivy a příčiny vedoucí k proměně diváckého chování středoškolských teenagerů a na způsoby, jímž televizní obsahy...
The thesis named Relationship between using TV and new media in the habits of secondary school teenagers is trying to identify ways of using common TV broadcasting and TV contents reachable with a help of new media by czech secondary school teenagers. It also examines their relationship towards above mentioned delivery technologies and contents. In the theoretical part the attention is paid not only to the specific category of adolescent viewers and video content users, but to technological and social aspects that can influence ways and motives for using TV contents as well. This thesis also touches current issue of television studies, which has arrised together with new digital technologies arrival . Practical part is with a help of quantitative and qualitative research trying to reach empirically-based data, supporting and developing findings described in the theoretical part. Performed questionaire research results in statistically not yet recorded information about equipment (such as TV and PC with internet access) installed in teenagers' apartments. It is especially easy access to above stated technologies, what has the biggest impact on the way and intensity of using these technologies. Subsequent qualitative interviews, focus on motives and reasons leading to changes of teenaged viewers'...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...