Úspěšnost studia z pohledu moderních metod analýzy dat
Study success in view of modern daat analyzing method
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47286Identifikátory
SIS: 86017
Kolekce
- Kvalifikační práce [4522]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vokurka, Martin
Dušek, Ladislav
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFN
Datum obhajoby
31. 7. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Cílem práce je přispět pomocí statistické analýzy údajů dostupných o uchazečích v době přijímacího řízení k co nejlepší predikci budoucí studijní úspěšnosti studentů na 1. LF UK v Praze. Výběr studentů pro studium medicíny je na lékařských fakultách věnována trvalá pozornost. Při výběru studentů bývají využívány informace o studijním výkonu na střední škole, přijímací testy, pohovory a další metody. V první části této práce budeme diskutovat kritéria pro přijímání studentů na lékařskou fakultu na základě přijímacích zkoušek a na základě průměrů na střední škole (doplněných dalšími kritérii vymezujícími typ střední školy a podobě). V roce 2002 otevřena možnost přijetí části studentů na základě jejich výsledků na střední škole. Ukazuje se, že přijímací zkoušky jsou dobrým prediktorem studijního výkonu a využití informace o středoškolských průměrech pak může vést k dalšímu zlepšení predikce studijních výsledků. V roce 2008 pak byl ke standardním testům z profilových předmětů přidán experimentálně test Všeobecné studijní připravenosti (VSP). V této práci se zabýváme porovnáním výše popsaných způsobů výběru studentů a porovnáním predikční validity jednotlivých testů pro předpověď studijních výsledků v prvních letech studia. Na datech z let 2002-2009 popisujeme predikční validitu odborných testů, porovnáváme ji s...
The aim of the project is to find, by statistical analysis of the date available at the time of entrance examination, parameters that predict the student's ability to finish his/her studies successfully. In first part of this study, we will discuss admission criteria based on admission test (AT) and on undergraduate grade-point average (uGPA) supplemented by three other criteria (high school graduation in year of admission, performance in profile classes and so on. Admission test shows to be a good predictor of academic performance. Admitting part of students on the basis of their GPA is shown to improve prediction of academic performance. General aptitude test (GAT) was temporarily added to admission process at the First Faculty of Medicine of Charles University in Prague (FFM). To prove predictive validity of GAT and to compare it with validity of current scientific knowledge test (ST). The added value of GAT was also examined. Prediction validity was estimated by Pearson correlation within cohorts (years 2002 - 2009) and by the correlation after each variable has been group-mean centred for all cohorts together. Incremental validity was assessed by testing submodels in linear and logistic regression models. The first year of studies is shown to be crucial for overall academic performance at FFM. Although...