dc.contributor.advisor | Svačina, Štěpán | |
dc.creator | Štuka, Čestmír | |
dc.date.accessioned | 2021-05-24T11:00:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-24T11:00:15Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/47286 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je přispět pomocí statistické analýzy údajů dostupných o uchazečích v době přijímacího řízení k co nejlepší predikci budoucí studijní úspěšnosti studentů na 1. LF UK v Praze. Výběr studentů pro studium medicíny je na lékařských fakultách věnována trvalá pozornost. Při výběru studentů bývají využívány informace o studijním výkonu na střední škole, přijímací testy, pohovory a další metody. V první části této práce budeme diskutovat kritéria pro přijímání studentů na lékařskou fakultu na základě přijímacích zkoušek a na základě průměrů na střední škole (doplněných dalšími kritérii vymezujícími typ střední školy a podobě). V roce 2002 otevřena možnost přijetí části studentů na základě jejich výsledků na střední škole. Ukazuje se, že přijímací zkoušky jsou dobrým prediktorem studijního výkonu a využití informace o středoškolských průměrech pak může vést k dalšímu zlepšení predikce studijních výsledků. V roce 2008 pak byl ke standardním testům z profilových předmětů přidán experimentálně test Všeobecné studijní připravenosti (VSP). V této práci se zabýváme porovnáním výše popsaných způsobů výběru studentů a porovnáním predikční validity jednotlivých testů pro předpověď studijních výsledků v prvních letech studia. Na datech z let 2002-2009 popisujeme predikční validitu odborných testů, porovnáváme ji s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the project is to find, by statistical analysis of the date available at the time of entrance examination, parameters that predict the student's ability to finish his/her studies successfully. In first part of this study, we will discuss admission criteria based on admission test (AT) and on undergraduate grade-point average (uGPA) supplemented by three other criteria (high school graduation in year of admission, performance in profile classes and so on. Admission test shows to be a good predictor of academic performance. Admitting part of students on the basis of their GPA is shown to improve prediction of academic performance. General aptitude test (GAT) was temporarily added to admission process at the First Faculty of Medicine of Charles University in Prague (FFM). To prove predictive validity of GAT and to compare it with validity of current scientific knowledge test (ST). The added value of GAT was also examined. Prediction validity was estimated by Pearson correlation within cohorts (years 2002 - 2009) and by the correlation after each variable has been group-mean centred for all cohorts together. Incremental validity was assessed by testing submodels in linear and logistic regression models. The first year of studies is shown to be crucial for overall academic performance at FFM. Although... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Úspěšnost studia z pohledu moderních metod analýzy dat | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-07-31 | |
dc.description.department | III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
dc.description.department | 3rd Medical Department - Clinical Department of Endocrinology and Metabolism | en_US |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 86017 | |
dc.title.translated | Study success in view of modern daat analyzing method | en_US |
dc.contributor.referee | Vokurka, Martin | |
dc.contributor.referee | Dušek, Ladislav | |
dc.identifier.aleph | 001489546 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | en_US |
thesis.degree.program | Biomedical Informatics | en_US |
thesis.degree.program | Biomedicínská informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::3rd Medical Department - Clinical Department of Endocrinology and Metabolism | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | - | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | - | en_US |
uk.degree-program.cs | Biomedicínská informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biomedical Informatics | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je přispět pomocí statistické analýzy údajů dostupných o uchazečích v době přijímacího řízení k co nejlepší predikci budoucí studijní úspěšnosti studentů na 1. LF UK v Praze. Výběr studentů pro studium medicíny je na lékařských fakultách věnována trvalá pozornost. Při výběru studentů bývají využívány informace o studijním výkonu na střední škole, přijímací testy, pohovory a další metody. V první části této práce budeme diskutovat kritéria pro přijímání studentů na lékařskou fakultu na základě přijímacích zkoušek a na základě průměrů na střední škole (doplněných dalšími kritérii vymezujícími typ střední školy a podobě). V roce 2002 otevřena možnost přijetí části studentů na základě jejich výsledků na střední škole. Ukazuje se, že přijímací zkoušky jsou dobrým prediktorem studijního výkonu a využití informace o středoškolských průměrech pak může vést k dalšímu zlepšení predikce studijních výsledků. V roce 2008 pak byl ke standardním testům z profilových předmětů přidán experimentálně test Všeobecné studijní připravenosti (VSP). V této práci se zabýváme porovnáním výše popsaných způsobů výběru studentů a porovnáním predikční validity jednotlivých testů pro předpověď studijních výsledků v prvních letech studia. Na datech z let 2002-2009 popisujeme predikční validitu odborných testů, porovnáváme ji s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the project is to find, by statistical analysis of the date available at the time of entrance examination, parameters that predict the student's ability to finish his/her studies successfully. In first part of this study, we will discuss admission criteria based on admission test (AT) and on undergraduate grade-point average (uGPA) supplemented by three other criteria (high school graduation in year of admission, performance in profile classes and so on. Admission test shows to be a good predictor of academic performance. Admitting part of students on the basis of their GPA is shown to improve prediction of academic performance. General aptitude test (GAT) was temporarily added to admission process at the First Faculty of Medicine of Charles University in Prague (FFM). To prove predictive validity of GAT and to compare it with validity of current scientific knowledge test (ST). The added value of GAT was also examined. Prediction validity was estimated by Pearson correlation within cohorts (years 2002 - 2009) and by the correlation after each variable has been group-mean centred for all cohorts together. Incremental validity was assessed by testing submodels in linear and logistic regression models. The first year of studies is shown to be crucial for overall academic performance at FFM. Although... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990014895460106986 | |