Zobrazit minimální záznam

Study success in view of modern daat analyzing method
dc.contributor.advisorSvačina, Štěpán
dc.creatorŠtuka, Čestmír
dc.date.accessioned2021-05-24T11:00:15Z
dc.date.available2021-05-24T11:00:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47286
dc.description.abstractCílem práce je přispět pomocí statistické analýzy údajů dostupných o uchazečích v době přijímacího řízení k co nejlepší predikci budoucí studijní úspěšnosti studentů na 1. LF UK v Praze. Výběr studentů pro studium medicíny je na lékařských fakultách věnována trvalá pozornost. Při výběru studentů bývají využívány informace o studijním výkonu na střední škole, přijímací testy, pohovory a další metody. V první části této práce budeme diskutovat kritéria pro přijímání studentů na lékařskou fakultu na základě přijímacích zkoušek a na základě průměrů na střední škole (doplněných dalšími kritérii vymezujícími typ střední školy a podobě). V roce 2002 otevřena možnost přijetí části studentů na základě jejich výsledků na střední škole. Ukazuje se, že přijímací zkoušky jsou dobrým prediktorem studijního výkonu a využití informace o středoškolských průměrech pak může vést k dalšímu zlepšení predikce studijních výsledků. V roce 2008 pak byl ke standardním testům z profilových předmětů přidán experimentálně test Všeobecné studijní připravenosti (VSP). V této práci se zabýváme porovnáním výše popsaných způsobů výběru studentů a porovnáním predikční validity jednotlivých testů pro předpověď studijních výsledků v prvních letech studia. Na datech z let 2002-2009 popisujeme predikční validitu odborných testů, porovnáváme ji s...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the project is to find, by statistical analysis of the date available at the time of entrance examination, parameters that predict the student's ability to finish his/her studies successfully. In first part of this study, we will discuss admission criteria based on admission test (AT) and on undergraduate grade-point average (uGPA) supplemented by three other criteria (high school graduation in year of admission, performance in profile classes and so on. Admission test shows to be a good predictor of academic performance. Admitting part of students on the basis of their GPA is shown to improve prediction of academic performance. General aptitude test (GAT) was temporarily added to admission process at the First Faculty of Medicine of Charles University in Prague (FFM). To prove predictive validity of GAT and to compare it with validity of current scientific knowledge test (ST). The added value of GAT was also examined. Prediction validity was estimated by Pearson correlation within cohorts (years 2002 - 2009) and by the correlation after each variable has been group-mean centred for all cohorts together. Incremental validity was assessed by testing submodels in linear and logistic regression models. The first year of studies is shown to be crucial for overall academic performance at FFM. Although...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleÚspěšnost studia z pohledu moderních metod analýzy datcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-07-31
dc.description.departmentIII. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.department3rd Medical Department - Clinical Department of Endocrinology and Metabolismen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86017
dc.title.translatedStudy success in view of modern daat analyzing methoden_US
dc.contributor.refereeVokurka, Martin
dc.contributor.refereeDušek, Ladislav
dc.identifier.aleph001489546
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programBiomedical Informaticsen_US
thesis.degree.programBiomedicínská informatikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::3rd Medical Department - Clinical Department of Endocrinology and Metabolismen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csBiomedicínská informatikacs_CZ
uk.degree-program.enBiomedical Informaticsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem práce je přispět pomocí statistické analýzy údajů dostupných o uchazečích v době přijímacího řízení k co nejlepší predikci budoucí studijní úspěšnosti studentů na 1. LF UK v Praze. Výběr studentů pro studium medicíny je na lékařských fakultách věnována trvalá pozornost. Při výběru studentů bývají využívány informace o studijním výkonu na střední škole, přijímací testy, pohovory a další metody. V první části této práce budeme diskutovat kritéria pro přijímání studentů na lékařskou fakultu na základě přijímacích zkoušek a na základě průměrů na střední škole (doplněných dalšími kritérii vymezujícími typ střední školy a podobě). V roce 2002 otevřena možnost přijetí části studentů na základě jejich výsledků na střední škole. Ukazuje se, že přijímací zkoušky jsou dobrým prediktorem studijního výkonu a využití informace o středoškolských průměrech pak může vést k dalšímu zlepšení predikce studijních výsledků. V roce 2008 pak byl ke standardním testům z profilových předmětů přidán experimentálně test Všeobecné studijní připravenosti (VSP). V této práci se zabýváme porovnáním výše popsaných způsobů výběru studentů a porovnáním predikční validity jednotlivých testů pro předpověď studijních výsledků v prvních letech studia. Na datech z let 2002-2009 popisujeme predikční validitu odborných testů, porovnáváme ji s...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the project is to find, by statistical analysis of the date available at the time of entrance examination, parameters that predict the student's ability to finish his/her studies successfully. In first part of this study, we will discuss admission criteria based on admission test (AT) and on undergraduate grade-point average (uGPA) supplemented by three other criteria (high school graduation in year of admission, performance in profile classes and so on. Admission test shows to be a good predictor of academic performance. Admitting part of students on the basis of their GPA is shown to improve prediction of academic performance. General aptitude test (GAT) was temporarily added to admission process at the First Faculty of Medicine of Charles University in Prague (FFM). To prove predictive validity of GAT and to compare it with validity of current scientific knowledge test (ST). The added value of GAT was also examined. Prediction validity was estimated by Pearson correlation within cohorts (years 2002 - 2009) and by the correlation after each variable has been group-mean centred for all cohorts together. Incremental validity was assessed by testing submodels in linear and logistic regression models. The first year of studies is shown to be crucial for overall academic performance at FFM. Although...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014895460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV