Zobrazit minimální záznam

Reflection of a girl'sworld in the magazine Bravo Girl!
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorDovenerová, Sylvie
dc.date.accessioned2017-05-08T08:32:07Z
dc.date.available2017-05-08T08:32:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48267
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce "Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!" je pomocí kritické analýzy diskurzu identifikovat ideologická poselství v textech tohoto časopisu a analyzovat všechny podoby ideologie "my" versus "oni". Teoretická část práce se soustředí na podstatné koncepty související s textem a jeho analýzou a současně se věnuje i sociologicko- psychologickým aspektům, které provázejí proces genderové socializace. Zvláštní pozornost je věnována rodině, škole, vrstevníkům, novým technologiím a médiím. Autorka je považuje za hlavní ohniska vlivu v životě dospívajících dívek. Analytická část prezentuje dívčí svět z pohledu časopisu a zkoumá jazyk dívek a jazyk časopisu. Tato práce se pokusí odhadnout, jak jsou skrz jazyk transformovány názory, hodnoty a priority dospívajících dívek a jakou roli v tomto jevu hraje daný časopis. V závěru práce se autorka zaměří na reklamní sdělení, na která aplikuje kvalitativní metodu sémiologické analýzy. Klíčová slova Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásycs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of the graduation thesis "Reflection of a girl's world in the magazine Bravo Girl!" using Critical Discourse Analysis is to identify ideology hidden in the texts of the mentioned magazine and to analyze all forms of the ideology "us" against "them". The theoretical part focuses on the significant concepts related to a text and its analysis and simultaneously deals with social and psychological aspects of gender socialization process. Special attention is paid to topics such as family, school, friends, new technologies and media. The author finds them to be a dominant source of influence in the life of teenage girls. The analytical part presents a girl's world from the Bravo Girl! point of view and inspects the language used by girls and the magazine. It attempts to estimate to which extent the magazine through language reflects values, attitudes and priorities of teenage girls and what is the role of the magazine in this. The qualitative method of semiology analysis is applied on press advertising. Keywords Magazine, ideology, language, teenage girls, stereotypes, beauty mythen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČasopiscs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectdospívající dívkycs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectmýtus krásycs_CZ
dc.subjectMagazineen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectteenage girlsen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectbeauty mythen_US
dc.titleReflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93360
dc.title.translatedReflection of a girl'sworld in the magazine Bravo Girl!en_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001428347
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem diplomové práce "Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!" je pomocí kritické analýzy diskurzu identifikovat ideologická poselství v textech tohoto časopisu a analyzovat všechny podoby ideologie "my" versus "oni". Teoretická část práce se soustředí na podstatné koncepty související s textem a jeho analýzou a současně se věnuje i sociologicko- psychologickým aspektům, které provázejí proces genderové socializace. Zvláštní pozornost je věnována rodině, škole, vrstevníkům, novým technologiím a médiím. Autorka je považuje za hlavní ohniska vlivu v životě dospívajících dívek. Analytická část prezentuje dívčí svět z pohledu časopisu a zkoumá jazyk dívek a jazyk časopisu. Tato práce se pokusí odhadnout, jak jsou skrz jazyk transformovány názory, hodnoty a priority dospívajících dívek a jakou roli v tomto jevu hraje daný časopis. V závěru práce se autorka zaměří na reklamní sdělení, na která aplikuje kvalitativní metodu sémiologické analýzy. Klíčová slova Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásycs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of the graduation thesis "Reflection of a girl's world in the magazine Bravo Girl!" using Critical Discourse Analysis is to identify ideology hidden in the texts of the mentioned magazine and to analyze all forms of the ideology "us" against "them". The theoretical part focuses on the significant concepts related to a text and its analysis and simultaneously deals with social and psychological aspects of gender socialization process. Special attention is paid to topics such as family, school, friends, new technologies and media. The author finds them to be a dominant source of influence in the life of teenage girls. The analytical part presents a girl's world from the Bravo Girl! point of view and inspects the language used by girls and the magazine. It attempts to estimate to which extent the magazine through language reflects values, attitudes and priorities of teenage girls and what is the role of the magazine in this. The qualitative method of semiology analysis is applied on press advertising. Keywords Magazine, ideology, language, teenage girls, stereotypes, beauty mythen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014283470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV