Zobrazit minimální záznam

The Teaching of English to Pupils with Special Needs
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorZukalová, Jitka
dc.date.accessioned2017-03-27T13:18:52Z
dc.date.available2017-03-27T13:18:52Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4835
dc.description.abstractI will deal with educational methods used by teachers during the English language lesson taught in the classes attended by integrated pupils with specific learning disability in my diploma work. The aim of my diploma work is to describe which methods, styles of work and tools are used for education. I will present definition of specific learning disability, causes and symptoms; legislation relevant to integrated pupils with specific learning disability and methods and principles education of pupils with specific learning disability and symptoms of disability during the English language lesson in theoretic part of my diploma work. In practical part, I will present results of my study. This study will realize by using methods "sitting in on a class" and interviews with teachers at 10 primary schools in Prague, in the 4th and 8th grade by two lessons in the spring of school year 2004/2005.en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci "Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení" se budu zabývat způsoby výuky učitele v hodinách anglického jazyka ve třídách, kde jsou integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Cílem práce je popsat jaké metody, styly práce a pomůcky jsou používány při výuce. V teoretické části své diplomové práce popíši definici SPU, příčiny a jednotlivé projevy poruch; legislativu vztahující se k žákům se SPU; prostředky a principy výuky anglického jazyka žáků se SPU a projevy jednotlivých poruch ve výuce anglického jazyka. V praktické části popíši výsledky svého šetření, které bude probíhat formou náslechů a následných rozhovorů s vyučujícími na 10 základních školách v Praze ve 4. a 8. třídě po dvou hodinách na jaře školního roku 2004/2005. ANNOTATION I will deal with educational methods used by teachers during the Englics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21159
dc.title.translatedThe Teaching of English to Pupils with Special Needsen_US
dc.contributor.refereeČerná, Marie
dc.identifier.aleph000823965
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci "Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení" se budu zabývat způsoby výuky učitele v hodinách anglického jazyka ve třídách, kde jsou integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Cílem práce je popsat jaké metody, styly práce a pomůcky jsou používány při výuce. V teoretické části své diplomové práce popíši definici SPU, příčiny a jednotlivé projevy poruch; legislativu vztahující se k žákům se SPU; prostředky a principy výuky anglického jazyka žáků se SPU a projevy jednotlivých poruch ve výuce anglického jazyka. V praktické části popíši výsledky svého šetření, které bude probíhat formou náslechů a následných rozhovorů s vyučujícími na 10 základních školách v Praze ve 4. a 8. třídě po dvou hodinách na jaře školního roku 2004/2005. ANNOTATION I will deal with educational methods used by teachers during the Englics_CZ
uk.abstract.enI will deal with educational methods used by teachers during the English language lesson taught in the classes attended by integrated pupils with specific learning disability in my diploma work. The aim of my diploma work is to describe which methods, styles of work and tools are used for education. I will present definition of specific learning disability, causes and symptoms; legislation relevant to integrated pupils with specific learning disability and methods and principles education of pupils with specific learning disability and symptoms of disability during the English language lesson in theoretic part of my diploma work. In practical part, I will present results of my study. This study will realize by using methods "sitting in on a class" and interviews with teachers at 10 primary schools in Prague, in the 4th and 8th grade by two lessons in the spring of school year 2004/2005.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008239650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV