Integrace zdravotně znevýhodněných do volnočasových mezinárodních projektů
The Integration of Disabled People to the Leisure Time International Projects
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/48881/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48881Identifikátory
SIS: 72479
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cintlová, Jitka
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Mezinárodní výměna dětí a mládeţe, projekty EU, granty, integrace, zdravotní znevýhodnění, handicap, volný čas, neformální vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
International youth exchange, EU projects, grants, integration, physical disadvantage, handicap, free-time, informal educationThe topic of this thesis is integration of the physically disabled into international exchange projectsTématem Integrace zdravotně znevýhodněných do mezinárodních výměnných projektů bych chtěla upozornit na důležitost integrace zdravotně znevýhodněných nejenom do školských zařízení, kde integrovaní získávají zejména vědomostní vzdělání, ale také do programů, jež se zabývají volným časem dětí a mládeže a do programů, kde probíhá vzdělání neformální a zábavnou cestou. V ČR je nejvíce propracovaná integrace zdravotně znevýhodněných do škol, dle mého názoru je ale třeba věnovat se jí i v jiných oblastech. Dalším bodem, na který ve své práci upozorňuji je, potřeba volného času v životě člověka. Mám na mysli zejména volný čas vyplněný nějakou aktivitou, která je buď zdraví prospěšná, přináší radost nebo je pro danou osobu jinou formou odpočinku. Posledním bodem praktické části je otázka zdravotního znevýhodnění v životě člověka. Praktická část se věnuje programu EU - Mládež v akci, který umožňuje mladým lidem krátkodobě či dlouhodobě vycestovat do zahraničí. V rámci tohoto programu se uskutečňují i mládežnické volnočasové výměny, do kterých lze integrovat i zdravotně znevýhodněné jedince. Také zde líčím, co obnáší mezinárodní výměna. Jsou zde popsané požadavky kladené na účastníky, ale i na organizátory výměny, podmínky, které musí splnit každý žadatel o grant. V úplném závěru jsou jmenované některé organizace...
The topic of this thesis is integration of the physically disabled into international exchange projects. By chosing this issue, I would like to point out the importance of integration of physically disadvantaged not only into educational facilities, where the integrated gain knowledge, but also into programs for free-time activities of children and youth and into programs where the informal and enterntaining ways are used. However, in the Czech Republic the integration of physically disadvantaged into schools is elaborated the best, I believe it needs to be attended to in other fields too. Another point I draw attention to in my thesis is the need for free time in a person's life. I specifically mean the free time dedicated to various activities either beneficial to one's health, bringing joy or as a way of relaxation. By the end of my theoretical part I describe the handicap in a persons's life. In the practical part I describe the EU program - Youth in Action, which enables young peope to travel into foreign countires for either short or long term period. This program also provides youth free-time exchanges with the possibilitiy of integrating physically challenged people. I describe what an international exchange involves. There are the demands on participants as well as organizers of the exchanges and...