Tools for generating and editing of 2D terrain
Generování a editace 2D terénu
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49483Identifikátory
SIS: 104790
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Plch, Tomáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
5. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
2d, terén, Unity, generátor, editorKlíčová slova (anglicky)
2d, terrain, Unity, generator, editorUnity je nástroj pro tvorbu her používaný velkým množstvím vývojářů. Jednou z jeho chybějících funkcí je širší podpora pro dvourozměrné hry, obzvlášť v oblasti editace a generování dvourozměrného terénu. Cílem této práce je tyto funkce navrhnout a implementovat uvnitř prostředí Unity. V práci se nejprve zabýváme analýzou problému, na jejímž konci je sestaven seznam požadavků na výsledný nástroj. V další části detailně popisujeme prostředí Unity pro získání představy o tom, jak je možné nástroj implementovat uvnitř tohoto prostředí. Dále navrhujeme program z pohledu programátora a zabýváme se reprezentací dat uvnitř Unity. Velkou část práce věnujeme rozboru různých algoritmů pro generování terénu. Nakonec popisujeme návrh a implementaci uživatelského rozhraní s využitím znalostí získaných při rozboru prostředí Unity.
Unity is a game development tool with large userbase. One of the features it is missing, however, is a deeper support for the development of two dimensional games. In particular a tool for editing and generation of two dimensional terrain. The aim of the presented work is to design and develop this tool. First, the problem is analysed and a set of requirements is assembled. Then, the Unity development environment is described in order to be able to use it for implementing the tool. The tool is designed from the programmer's point of view and data representation inside Unity is proposed. Large part of the work is also devoted to describing different algorithms used for terrain generation. Finally, the user interface of the program is designed using the knowledge gained by studying Unity.