dc.contributor.advisor | Pech, Milan | |
dc.creator | Matějková, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T14:56:25Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T14:56:25Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/49854 | |
dc.description.abstract | Kamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstrakt Bakalářská práce přibližuje dílo Františka Bílka z ikonografického hlediska. Rozděluje Bílkovu tvorbu do tematických skupin podle základních ikonografických motivů a pokouší se určit, z čeho jejich autor vycházel. Nejprve je v práci nastíněna situace českého umění kolem roku 1900 a místo, které v něm František Bílek zaujímal. Poté je věnována pozornost Bílkovu vztahu k umění a jeho osobitému spirituálnímu pojetí. Dále jsou sledovány Bílkovy výtvarné prostředky. Hlavní část práce je zaměřena na rozbor jednotlivých ikonografických námětů, které se v díle Františka Bílka vyskytují. Postupně je tak sledován motiv Krista, motiv Panny Marie, starozákonní motivy, motiv člověka, motiv stromu, dále pak národní témata (husitství, Jednota bratrská). V závěru práce je věnována pozornost tématům, která jsou ovlivněna literárním dílem Otokara Březiny. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Kamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstract The bachelor thesis "Iconographic motifs in the František Bílek's work" is dealing with František Bílek's work, from the iconographical point of view in particular. It divides Bílek's work into thematic groups according to the basic iconographic motifs and attempts to determine from what the author is based. First, the situation of Czech art at the end of 19th and at the beginning of the 20th century and the place of František Bílek's work in that environment is outlined. After that, the attention is focused on Bílek's relationship to art and his individual spiritual conception. Further Bílek's artistic means are explored. The main part of the thesis is focused on the analysis of particular iconographic themes which are present in František Bílek's work. The motif of Christ, the motif of the Virgin Mary, Old Testament motifs, human motive, tree motive and national themes (Hussites, the Unity of the Brethren) are gradually followed. At the end of this work the attention is paid to motifs which are influenced by Otokar Březina's literary work. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | František Bílek | cs_CZ |
dc.subject | ikonografie | cs_CZ |
dc.subject | symbolismus | cs_CZ |
dc.subject | Kristus | cs_CZ |
dc.subject | Panna Marie | cs_CZ |
dc.subject | Starý zákon | cs_CZ |
dc.subject | člověk | cs_CZ |
dc.subject | strom | cs_CZ |
dc.subject | husitství | cs_CZ |
dc.subject | František Bílek | en_US |
dc.subject | iconography | en_US |
dc.subject | symbolism | en_US |
dc.subject | Christ | en_US |
dc.subject | Virgin Mary | en_US |
dc.subject | Old Testament | en_US |
dc.subject | human | en_US |
dc.subject | tree | en_US |
dc.subject | Hussites | en_US |
dc.title | Ikonografické motivy v díle Františka Bílka | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-06 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 90783 | |
dc.title.translated | Iconographic motifs in František Bílek's work | en_US |
dc.contributor.referee | Novotná, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001452796 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Kamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstrakt Bakalářská práce přibližuje dílo Františka Bílka z ikonografického hlediska. Rozděluje Bílkovu tvorbu do tematických skupin podle základních ikonografických motivů a pokouší se určit, z čeho jejich autor vycházel. Nejprve je v práci nastíněna situace českého umění kolem roku 1900 a místo, které v něm František Bílek zaujímal. Poté je věnována pozornost Bílkovu vztahu k umění a jeho osobitému spirituálnímu pojetí. Dále jsou sledovány Bílkovy výtvarné prostředky. Hlavní část práce je zaměřena na rozbor jednotlivých ikonografických námětů, které se v díle Františka Bílka vyskytují. Postupně je tak sledován motiv Krista, motiv Panny Marie, starozákonní motivy, motiv člověka, motiv stromu, dále pak národní témata (husitství, Jednota bratrská). V závěru práce je věnována pozornost tématům, která jsou ovlivněna literárním dílem Otokara Březiny. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Kamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstract The bachelor thesis "Iconographic motifs in the František Bílek's work" is dealing with František Bílek's work, from the iconographical point of view in particular. It divides Bílek's work into thematic groups according to the basic iconographic motifs and attempts to determine from what the author is based. First, the situation of Czech art at the end of 19th and at the beginning of the 20th century and the place of František Bílek's work in that environment is outlined. After that, the attention is focused on Bílek's relationship to art and his individual spiritual conception. Further Bílek's artistic means are explored. The main part of the thesis is focused on the analysis of particular iconographic themes which are present in František Bílek's work. The motif of Christ, the motif of the Virgin Mary, Old Testament motifs, human motive, tree motive and national themes (Hussites, the Unity of the Brethren) are gradually followed. At the end of this work the attention is paid to motifs which are influenced by Otokar Březina's literary work. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014527960106986 | |