Zobrazit minimální záznam

Iconographic motifs in František Bílek's work
dc.contributor.advisorPech, Milan
dc.creatorMatějková, Kamila
dc.date.accessioned2017-05-08T14:56:25Z
dc.date.available2017-05-08T14:56:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49854
dc.description.abstractKamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstrakt Bakalářská práce přibližuje dílo Františka Bílka z ikonografického hlediska. Rozděluje Bílkovu tvorbu do tematických skupin podle základních ikonografických motivů a pokouší se určit, z čeho jejich autor vycházel. Nejprve je v práci nastíněna situace českého umění kolem roku 1900 a místo, které v něm František Bílek zaujímal. Poté je věnována pozornost Bílkovu vztahu k umění a jeho osobitému spirituálnímu pojetí. Dále jsou sledovány Bílkovy výtvarné prostředky. Hlavní část práce je zaměřena na rozbor jednotlivých ikonografických námětů, které se v díle Františka Bílka vyskytují. Postupně je tak sledován motiv Krista, motiv Panny Marie, starozákonní motivy, motiv člověka, motiv stromu, dále pak národní témata (husitství, Jednota bratrská). V závěru práce je věnována pozornost tématům, která jsou ovlivněna literárním dílem Otokara Březiny.cs_CZ
dc.description.abstractKamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstract The bachelor thesis "Iconographic motifs in the František Bílek's work" is dealing with František Bílek's work, from the iconographical point of view in particular. It divides Bílek's work into thematic groups according to the basic iconographic motifs and attempts to determine from what the author is based. First, the situation of Czech art at the end of 19th and at the beginning of the 20th century and the place of František Bílek's work in that environment is outlined. After that, the attention is focused on Bílek's relationship to art and his individual spiritual conception. Further Bílek's artistic means are explored. The main part of the thesis is focused on the analysis of particular iconographic themes which are present in František Bílek's work. The motif of Christ, the motif of the Virgin Mary, Old Testament motifs, human motive, tree motive and national themes (Hussites, the Unity of the Brethren) are gradually followed. At the end of this work the attention is paid to motifs which are influenced by Otokar Březina's literary work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectFrantišek Bílekcs_CZ
dc.subjectikonografiecs_CZ
dc.subjectsymbolismuscs_CZ
dc.subjectKristuscs_CZ
dc.subjectPanna Mariecs_CZ
dc.subjectStarý zákoncs_CZ
dc.subjectčlověkcs_CZ
dc.subjectstromcs_CZ
dc.subjecthusitstvícs_CZ
dc.subjectFrantišek Bíleken_US
dc.subjecticonographyen_US
dc.subjectsymbolismen_US
dc.subjectChristen_US
dc.subjectVirgin Maryen_US
dc.subjectOld Testamenten_US
dc.subjecthumanen_US
dc.subjecttreeen_US
dc.subjectHussitesen_US
dc.titleIkonografické motivy v díle Františka Bílkacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-06
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90783
dc.title.translatedIconographic motifs in František Bílek's worken_US
dc.contributor.refereeNovotná, Eva
dc.identifier.aleph001452796
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstrakt Bakalářská práce přibližuje dílo Františka Bílka z ikonografického hlediska. Rozděluje Bílkovu tvorbu do tematických skupin podle základních ikonografických motivů a pokouší se určit, z čeho jejich autor vycházel. Nejprve je v práci nastíněna situace českého umění kolem roku 1900 a místo, které v něm František Bílek zaujímal. Poté je věnována pozornost Bílkovu vztahu k umění a jeho osobitému spirituálnímu pojetí. Dále jsou sledovány Bílkovy výtvarné prostředky. Hlavní část práce je zaměřena na rozbor jednotlivých ikonografických námětů, které se v díle Františka Bílka vyskytují. Postupně je tak sledován motiv Krista, motiv Panny Marie, starozákonní motivy, motiv člověka, motiv stromu, dále pak národní témata (husitství, Jednota bratrská). V závěru práce je věnována pozornost tématům, která jsou ovlivněna literárním dílem Otokara Březiny.cs_CZ
uk.abstract.enKamila Matějková: Ikonografické motivy v díle Františka Bílka Abstract The bachelor thesis "Iconographic motifs in the František Bílek's work" is dealing with František Bílek's work, from the iconographical point of view in particular. It divides Bílek's work into thematic groups according to the basic iconographic motifs and attempts to determine from what the author is based. First, the situation of Czech art at the end of 19th and at the beginning of the 20th century and the place of František Bílek's work in that environment is outlined. After that, the attention is focused on Bílek's relationship to art and his individual spiritual conception. Further Bílek's artistic means are explored. The main part of the thesis is focused on the analysis of particular iconographic themes which are present in František Bílek's work. The motif of Christ, the motif of the Virgin Mary, Old Testament motifs, human motive, tree motive and national themes (Hussites, the Unity of the Brethren) are gradually followed. At the end of this work the attention is paid to motifs which are influenced by Otokar Březina's literary work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990014527960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV