Skeletal Animations in Real-time 3D Graphics
Skeletal Animations in Real-time 3D Graphics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/50233/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50233Identifikátory
SIS: 96920
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Keznikl, Jaroslav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Skeletální animace v realtimové 3D grafice Abstrakt Skeletální animace je velmi efektivní animační technika, která se používá ve videohrách a filmech k animaci lidí, zvířat a dalších složitých modelů. Tato práce se zabývá mnoha problémy spojenými s implementací skeletálních animací a nabízí jednoduché a efektivní řešení těch nejdůležitějších. Práce obsahuje veškeré znalosti nutné k pochopení a použití této důležité animační metody protože vysvětluje všechny operace a výpočty nezbytné pro transformaci modelu podle jeho kostry. Součástí této práce je kompletní implementace skeletálních animací a tato implementace je postavena na konceptech prezentovaných v hlavním textu práce. Hlavní aplikací je editor skeletálních animací, který používá prezentovanou implementaci skeletálních animací a umožňuje uživatelům měnit animace 3D modelů. Animační editor je grafická aplikace s komplexním uživatelským rozhraním a jeho konstrukce je vysvětlena velmi podrobně.
Skeletal Animations in Real-time 3D Graphics Abstract Skeletal animation is an effective technique for the animation of humans and animals, and it is used in most video games to animate complex 3D models. This thesis addresses many problems of the implementation of skeletal animations and it presents an effective solution to the most important ones. It contains all the knowledge necessary to use this important animation method, because it explains all the calculations required to transform a model by its skeleton, and then this thesis presents a complete implementation that uses all the concepts explained there. Build on the skeletal animations, the animation editor is the main application of the thesis, and it allows users to modify animations of 3D models. The animation editor is a graphical application with complex user interface and its construction is explained in a great detail.