GPU Raytracer
GPU Raytracer
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/50255/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50255Identifikátory
SIS: 111945
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáček, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ray-tracing GPGPU OpenCLKlíčová slova (anglicky)
ray-tracing GPGPU OpenCLRay tracing je oblíbená metoda pro vytváření realistické grafiky, s velkou výpočetní složitostí a velkým potenciálem pro paralelizaci. Moderní GPU mohou sloužit jako výkonné paralelní koprocesory, díky čemuž se zdají být ideální nástroj pro ray tracing. Tato práce obsahuje přehled o technikách ray tracingu, přehled o technikách programování GPU, a představuje software vytvořený pro použití GPU pro ray tracing. Tento software se snaží spojit klasické metody pro ray tracing se specifickými vlastnostmi programování GPU, při zachování rozšiřitelnosti a vysoké rychlosti.
Ray tracing is a popular method for generating realistic imagery, with high computation complexity and high potential for parallelization. Modern GPUs can be used as a high performance parallel co-processor, making them seemingly ideal for tasks such as ray tracing. This thesis will give an overview of ray tracing methods, overview of GPU computing methods, and present a piece of software designed for using GPU for ray tracing. This software tries to integrate classic ray tracing algorithms with specifics of GPU programming, while providing extendability and high performance.