Charita na televizní obrazovce v České republice: případová studie o vztahu neziskových organizací a České televize
TV-Charity in the Czech republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50930Identifikátory
SIS: 92681
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká televize, veřejnoprávní vysílání, nestátní neziskové organizace (NNO), charita, mediální partnerství, agenda-setting, gatekeepingKlíčová slova (anglicky)
Czech television, public service broadcasting, non-governmental organizations (NGOs), charity, media partnership, agenda-setting, gatekeepingTato bakalářská práce je případovou studií, v jejímž centru pozornosti se nachází vztahy a formy spolupráce mezi organizacemi neziskového sektoru, které jsou činné v oblasti charitativní, a Českou televizí. Ústřední metodou sběru dat v této práci jsou polostandardizované rozhovory se zástupci obou zúčastněných stran. Soubor dotazovaných tvoří jeden respondent z České televize a pět zástupců různých neziskových organizací. Na základě teorie nastolování agendy a konceptu gatekeepingu je zkoumáno, jak zástupci neziskového sektoru pronikají do vysílání. Část práce je věnována specifikaci různých forem spolupráce mezi těmito subjekty a také hodnocení současného stavu z pohledu obou stran, tj. České televize a neziskových organizací. V závěrečném shrnutí jsou uvedena zjištění vyplývající ze studie a také diskuse věnovaná problematickým tématům v oblasti spolupráce České televize a neziskových organizací.
This thesis is a case study, which is focused on relationships and forms of cooperation between non-profit organizations doing charity, and Czech Television. The main methods of data gathering in this work are semi-structured interviews with selected stakeholders. One respondent from the Czech TV and five representatives of different NGOs participated in the research. According to the theory of agenda-setting and the concept of gate keeping the aim of this study is to find out how NGOs get on the TV screen. Part of this thesis is devoted to the specification of various form of cooperation between Czech television and different non-profit organizations. Also there is an an assessment of the current situation from the perspective of both sides. In the final summary there are the crucial findings and discussion devoted to problematic issues in the cooperation of Czech Television and nonprofit organizations.